اقتصادی

وزیر صنعت عربستان:
صنایع نظامی ما با 4 چالش مواجه است

وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان از وجود چهار چالش مهم در بخش صنایع کشور خصوصا صنایع نظامی خبر داد.

میدل ایست نیوز: بندر الخریف وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان در حاشیه نمایشگاه بین المللی دفاع اعلام کرد که وجود پشتوانه صنعتی یکی از بارزترین چالش هایی است که بخش صنعت با آن رو به رو است.

به گزارش «الشرق» الخریف گفت که عربستان در راستای غلبه بر موانع پیش روی شرکت های خواهان سرمایه گذاری در زمینه صنایع و نیز حمایت از این بخش به دنبال بسترسازی برای ایجاد بسیاری از صنایع به ویژه صنایع اساسی است.

وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان اعلام کرد که انتقال فناوری ها از دیگر چالش های بخش صنایع کشور است.

الخریف اشاره کرد که عربستان در پی رونق صنعت مبتنی بر مونتاژ نیست بلکه به دنبال این است که در فناوری صنعتی نقش اصلی را ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد که کشورش با همکاری با شرکا و شرکت ها به دنبال اعتمادسازی و ایجاد امکانات و مزایا است که این امر موجب می شود که شرکت ها عربستان را به عنوان یک قطب برای صنایع و ایجاد قابلیت هایی برای بررسی و توسعه و ابتکار به شمار آورند.

وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان اشاره کرد که انتخاب عربستان توسط شرکت ها به عنوان محلی برای مونتاژ در راستای پژوهش، توسعه و ابتکار است چرا که صنایع نظامی و فناوری های مرتبط با آن جزء اولویت ها است به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از فناوری ها میان صنایع نظامی و غیر نظامی مشترک است.

الخریف خاطر نشان کرد که عربستان با ایجاد قوانین، قابلیت ها و مشوق ها برای بخش صنعت با بسیاری از این چالش ها مقابله می کند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری «نمایشگاه جهانی دفاع» در عربستان

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا