سیاسی

وزیر خارجه اردن:
تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خطر گسترش جنگ می افزاید

وزیر خارجه اردن در دیدار با همتای فرانسوی خود نسبت به خطرات گسترش جنگ در غزه هشدار داد و گفت که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی هر روزه بر خطرات آن می افزاید.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی بر ضرورت اقدامات فوری بین المللی برای توقف جنگ و پیامدهای فاجعه بار انسانی بی سابقه آن تاکید کرد.

به گزارش «الجزیره» الصفدی در دیدار با استفان سژورنی همتای فرانسوی خود نسبت به خطرات گسترش جنگ در غزه هشدار داد و گفت که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی هر روزه بر خطرات آن می افزاید.

وزارت خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد که وزیران پیرامون تلاش ها برای رسیدن به آتش بس در غزه، تضمین محافظت از غیرنظامیان و تداوم تلاش های مشترک برای رساندن کمک های بشردوستانه کافی و پایدار به سراسر نوار غزه رایزنی کردند.

در بیانیه مذکور آمده است که الصفدی و سژورنی بر موضع مخالفت خود در برابر کوچ اجباری مردم فلسطین در خاک خود و یا بیرون از آن تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن تشدید تنش های خطرناک در کرانه باختری محور دیگر گفت وگوی وزرای خارجه اردن و فرانسه بوده است.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که الصفدی بر ضرورت توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که راه حل دو کشوری و تمامی فرصت های دستیابی به صلح را به تاخیر می اندازد تاکید کرد.

شایان ذکر است که سژورنی ضمن سفر دوره ای خود به خاورمیانه که از مصر آغاز شده است به اردن سفر کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا