اقتصادیخبر اولسیاسی

رویترز:
عراق معامله 8 بانک داخلی با دلار را ممنوع کرد

عراق به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن کلاهبرداری، پولشویی و سایر استفاده های غیرقانونی از دلار، معامله 8 بانک محلی با دلار را ممنوع کرد.

میدل ایست نیوز: چند روز پس از سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه داری امریکا به بغداد، عراق به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن کلاهبرداری، پولشویی و سایر استفاده های غیرقانونی از دلار، معامله 8 بانک محلی با دلار را ممنوع کرد.

به گزارش «رویترز» بر اساس این تصمیم، بانک ها از شرکت در حراج روزانه دلار که توسط بانک مرکزی عراق برگزار می شود، منع می شوند.

عراق به نقطه کانونی کارزار امریکا برای کاهش قاچاق دلار به ایران تبدیل شده است.

این کشور، که به صورتی کم نظیر همزمان متحد ایالات متحده و ایران است، دارای ذخایر بیش از 100 میلیارد دلار در ایالات متحده است و عراق به شدت به حسن نیت واشنگتن متکی است تا اطمینان حاصل کند که دسترسی این کشور به درآمدهای نفتی و منابع مالی اش مانعی ندارد.

بر اساس سندی از بانک مرکزی عراق که یک مقام ارشد بانک اعتبار آن را تأیید کرده، این بانک های ممنوعه شامل بانک سرمایه گذاری بین المللی آشور، بانک سرمایه گذاری عراق، بانک الاتحاد، بانک بین المللی اسلامی کردستان برای سرمایه گذاری و توسعه، بانک الهدی، بانک اسلامی جنوب برای سرمایه گذاری، بانک اسلامی العربیه، و بانک تجاری حمورابی می شوند.

سخنگوی وزارت خزانه داری ایالات متحده از اقداماتی که بانک مرکزی عراق به طور مداوم برای محافظت از سیستم مالی عراق در برابر سوء استفاده انجام می دهد، تمجید کرد.

ژوئیه گذشته، عراق تصمیم گرفت تا به عنوان بخشی از یک کارزار گسترده تر با هدف جلوگیری از قاچاق دلار به ایران از انجام معاملات دلاری 14 بانک جلوگیری کند.

بانک مرکزی عراق می گوید که بانک هایی که از معامله با دلار منع شده اند، اجازه دارند به فعالیت و انجام معاملات با ارزهای دیگر ادامه دهند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا در امور ضد تروریسم و ​​اطلاعات مالی، هفته گذشته با مقامات ارشد عراقی در بغداد دیدار کرد و با آنها راه‌هایی برای محافظت از سیستم‌های مالی عراق و بین‌المللی در برابر نهادهای به گفته وی «جنایتکار، فاسد و تروریستی»، را بررسی کرد.

وزارت خزانه داری در حین سفر این مقام از اقداماتی علیه بانک الهدی خبر داد و گفت که این بانک در انتقال میلیاردها دلار به گروه های تحت حمایت ایران مشارکت داشته است.

یک مقام ارشد در وزارت خزانه داری امریکا به «رویترز» گفت که واشنگتن از عراق انتظار دارد تلاش بیشتری برای کمک به مقابله با گروه های مسلح مورد حمایت ایران انجام دهد.

مقامات غربی از همکاری محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی با هدف محدود کردن همسو کردن اقتصاد عراق با استانداردهای بین المللی و «محدود کردن دسترسی گروه های وابسته به ایران به دلار» قدردانی کردند.

از طريق
الجزیره
منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا