اجتماعی

اردن به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت

تیم ملی فوتبال اردن در مرحله نیمه نهایی کره جنوبی را شکست داد و به مرحله فینال جام ملت های آسیا راه یافت.

میدل ایست نیوز: دو تیم ملی فوتبال کره جنوبی و اردن در شرایطی در مرحله نیمه نهایی مقابل هم قرار گرفتند که در مرحله گروهی نیز یک بار دیگر به مصاف هم رفته بودند که در این دیدار تیم کره جنوبی به مانند دیگر بازیهای خود توانست در دقایق پایانی به بازی برگردد و بازی دو بر یک باخته را به تساوی 2-2 بکشاند.

شاگردان حسین عموته، سرمربی مغربی تیم ملی اردن، که شناخت خوبی از کره جنوبی در مرحله مقدماتی به دست آورده بود، حملاتی کم تعداد اما زهر دار روی دروازه کره جنوبی تدارک دیدند و در دقیقه 18 اولین فرصت جدی خود را خلق کردند که شوت محکم بازیکن اردن را دروازه بان کره جنوبی دفع کرد.

اردن که تا این مرحله از بازیها فراتر از پیش بینی ها ظاهر شده بود، پس از خلق این موقعیت اسیر یک ضد حمله شد و مهاجم کره جنوبی در دقیقه 19 توپ را در موقعیت آفساید راهی دروازه کرد که این گل مردود اعلام شد.

اردن که به نظر می رسید از لحظات جسمی و روانی آماده تر از کره جنوبی است، باز هم به حملات جسته و گریخته خود ادامه داد و با انجام پرسینگ از داخل زمین کره مدافعان این را تحت فشار گذاشتند تا اینکه نزدیک بود در دقیقه 27 روی اشتباه مدافع کره دروازه آنان باز شود اما شوت التعمری بازیکن خلاق اردنی به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازی کره جنوبی با توصیه های یورگن کلینزمن کمی تهاجمی تر شد و با پیدا کردن انسجام خود، حملاتی را روی دروازه اردن تدارک دید که ماحصل آن ضربه سر خطرناک جائه سونگ در دقیقه 32 بود که پس از برخود به تیر عمودی دروازه راهی اوت شد.

بازی با فراز و نشیب در حال ادامه بود که بازیکنان اردن در دقیقه 42 صاحب یک موقعیت گلزنی خوب شدند و مهاجم این تیم در محوطه جریمه کره با یک حرکت انفرادی استثنایی 3 مدافع را در یک لحظه دریبل و ضربه خود را راهی دروازه کرد که دروازه بان کره جنوبی با واکنشی تماشایی توپ را راهی اوت کرد تا نیمه نخست بازی با نتیجه صفر بر صفر پایان یابد.

در نیمه دوم این اردن بود که با انگیزه بیشتر وارد میدان شد و بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد تا اینکه روی اشتباه مهلک مدافع کره جنوبی، شاگردان عموته در دقیقه 53 با پاس گل موسی التماری و ضربه دقیق یزان النعیمات به گل اول دست یافتند. اردنی ها پس از به ثمر رساندن این گل هم عقب ننشستند و به حملات خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 64 موقعیت گلزنی این تیم را دروازه بان کره به کرنز فرستاد.

اردنی ها که به هیچ وجه تحت تاثیر آوازه نام کره جنوبی قرار نگرفته بودند با یک بازی روان در دقیقه 65 توسط موسی التماری و پاس گل ال رشدان صاحب گل دوم شدند. التماری با دریبل یک مدافع کره ای به شکلی بسیار زیبا از پشت قوس محوطه جریمه با یک ضربه کات پای چپ دروازه را باز کرد.

کره جنوبی که پس از دریافت گل دوم چیزی برای از دست دادن نداشت، بازی سراسر هجومی را در دستور کار قرار داد اما سیستم 4،2،3،1 اردن در برابر این تیم جواب داد و بازیکنان این تیم با جمع شدن هنگام دفاع و باز شدن هنگام حمله، توانستند زهر حملات کره جنوبی را خنثی کنند.

کره جنوبی در دقیقه 80 با انجام دو تعویض سعی کرد نبض بازی را در دست گیرد اما دفاع هوشمندانه اردنی ها و مهار حملات کره، باعث شد ترفندها و تاکتیکهای کلینزمن در این بازی ناکام بماند.

کره جنوبی در دقیقه 88 حمله را روی دروازه اردن تدارک دید که مهاجم این تیم با تمارض خود را در داخل محوطه جریمه به زمین انداخت تا شاید داور ضربه پنالتی اعلام کند اما این شگرد نیز با دریافت کارت زرد از داور خنثی شد.

اردن در دقایق پایانی بازی با انجام دو تعویض تاکتیکی سرعت بازی کره جنوبی را گرفت تا شاگردان عموته موفق شوند کره جنوبی را با یورگن کلینزمن راهی خانه کنند.

یکی از نکات جالب توجه این دیدار حضور دیوید بکام هافبک صاحب سبک انگلیس در ورزشگاه برای تماشای این مسابقه بود.

گفتنی است تیم‌های ملی کره جنوبی و اردن تا قبل از این مسابقه 6 بار مقابل هم قرار گرفته‌ بودند که سه بار کره جنوبی برده و سه بار هم بازی دو تیم به تساوی انجامیده بود و این بار اردن با اقتدار و برنامه از سد کره جنوبی گذشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا