سیاسی

رایزنی وزیر خارجه فرانسه و ابومازن درباره آخرین تحولات نوار غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر خارجه فرانسه درباره آخرین تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی و نیز تلاش های صورت گرفته برای توقف فوری جنگ رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، استیفان سژورنی وزیر خارجه فرانسه را از آخرین تحولات سیاسی و تلاش ها برای توقف جنگ در نوار غزه مطلع کرد.

به گزارش «آناتولی» خبرگزاری فلسطین اعلام کرد که محمود عباس از سژورنی در رام الله استقبال کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون آخرین تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و نیز تلاش های صورت گرفته برای توقف فوری جنگ نسل کشی که مردم فلسطین در معرض آن هستند رایزنی کرد.

عباس در این دیدار بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند ورود کمک های بشردوستانه و امدادی و پزشکی به داخل نوار غزه و همچنین افزایش این کمک ها تاکید کرد تا مراکز درمانی و بیمارستان ها بتوانند به وظایف خود در کاهش رنج مردم فلسطین به ویژه در شرایط جوی سخت کنونی عمل کنند.

وی بار دیگر بر مخالفت قاطعانه فلسطین با کوچ اجباری هر یک از فلسطینی ها از نوار غزه یا از کرانه باختری و قدس شرقی تاکید کرد.

همچنین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر این امر که غزه جزء جدانشدنی فلسطین است و نمی توان طرح ها و برنامه های مقامات رژیم صهیونیستی در جدایی نوار غزه از دیگر اراضی آن و اشغال دوباره آن را قبول کرد، تاکید داشت.

عباس اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر باید اقدامات و دشمنی های پیوسته خود علیه مردم فلسطین در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نیز جنایات شهرک نشینان تروریست را متوقف کنند و به توقیف اموال مردم فلسطین پایان دهند.

وی در پایان خواستار حمایت عملی فرانسه از برقراری آتش بس و توقف هدف قرار دادن مردم فلسطین در کرانه باختری از جمله قدس شرقی شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار احترام به قوانین بین المللی و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و حمایت از آن برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل بر اساس قطعنامه شورای امنیت شد.

عباس در ادامه اعلام کرد که این همان راه درست اجرای راه حل سیاسی مبتنی بر مصوبات بین المللی و طرح صلح عربی براساس راه حل دو کشوری و برگزاری کنفرانس بین المللی صلح برای اجرای طرح صلح فراگیری است که با ضمانت های بین المللی و جدول زمانبندی مشخص اجرا خواهد شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا