سیاسی

کشف بیش از 1500 جسد مجهول‌الهویه در استان نینوا از سال 2017

با وجود گذشت چند سال از اعلام دولت عراق مبنی بر آزاد سازی استان نینوا در دهم ژوئیه سال 2017  از چنگال گروه تروریستی داعش، هنوز هم کشف اجساد مجهول الهویه و بقایای پیکرها به ویژه در شهر موصل ادامه دارد .

میدل ایست نیوز: تیم های دفاع مدنی در استان نینوا به ویژه شهر موصل هر از چند گاهی تعدادی از بقایای اجساد کشف شده به خصوص در منطقه قدیمی نشین این شهر را به اداره پزشکی قانونی ارسال می کنند.

به گزارش رووداو، شهد عارف، رئیس اداره پزشکی قانونی نینوا در این زمینه اعلام کرد مجموع اجساد مجهول الهویه از سال 2017 تا کنون به 1524 جسد رسیده است. این درحالی است که ما از طریق مکاتبه رسمی اجساد را به عنوان افرادی که هویت آنها مشخص نیست؛ دریافت می‌کنیم و پس از آن معاینات اولیه را انجام می دهیم . در بسیاری از مواقع دفاع مدنی  بقایای اجسادی درهم را برای ما می آورند که تشخیص آنها از یکدیگر مشکل است  که ما باز هم این اجساد را مرتب و آنها را شماره گذاری می کنیم.

وی افزود: پس از مراحل مرتب سازی بقایای اجساد، به نمونه گیری DNA  اقدام می کنیم و اگر برای اجساد مدعی پیدا شود نمونه ها را با خون بستگان تطبیق می دهیم و سپس آنها را به بغداد می فرستیم و این در حالی است که فرآیند تحقیق و تکمیل معاینه حدود یک یا دو سال طول می‌کشد.

شهد عارف با اشاره به کشف اجساد زنان و کودکان خاطر نشان کرد: روند کشف بقایای اجساد در منطقه المیدان در بخش قدیمی شهر موصل حدود یک سال است که ادامه دارد  اما اطلاعات نهایی در خصوص تعداد کشته شدگان جنگ وجود ندارد.  در همین حال  شمار ساکنان بومی این شهر به فاصله دو سال از حکومت داعش از  2.5 میلیون نفر به حدود 1.5 میلیون نفر کاهش یافت، زیرا بافت جمعیتی این شهر بسیار متنوع و شامل اقلیتهای قومی نظیر ارامنه، ایزدیان، آشوریان، ترکمنها و شبکها بود.

گفتنی است شهر موصل به عنوان مرکز داعش از زمان تسلط این گروه بر آن در ژوئن 2014، شاهد تجاوزات گسترده این گروه تروریستی علیه غیرنظامیان بود.

 

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا