اقتصادیسیاسی

امضای توافقنامه همکاری‌های دفاعی میان عربستان سعودی و کره جنوبی

عربستان سعودی و کره جنوبی توافقنامه همکاری‌های دفاعی با محوریت صنایع نظامی امضا کردند.

میدل ایست نیوز: اداره برنامه خرید و فروش (تسلیحات) دفاعی کره جنوبی با اشاره به تلاشهای این کشور برای انعقاد قراردادهای فروش تسلیحات بیشتر در منطقه اعلام کرد سئول و ریاض یادداشت تفاهمی در خصوص گسترش همکاری های دفاعی امضا کردند.

به گزارش الخلیج الجدید، این اداره اعلام کرد طبق این توافق، عربستان سعودی و کره جنوبی در راستای ادامه همکاری‌های دفاعی خود، به زودی کمیته مشترکی را با هدف ایجاد کار گروه تولید و  تحقیق و توسعه سیستم های تسلیحاتی تشکیل خواهند داد.

این منبع خاطر نشان کرد که «شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی که به منظور شرکت در نمایشگاه بین المللی دفاع در ریاض پایتخت عربستان سعودی به سر می برد؛ به همراه شاهزاده خالد بن سلمان آل سعود، همتای عربستانی خود در مراسم امضای این توافقنامه حضور یافت.

وزیر دفاع کره جنوبی در این خصوص تصریح کرد این توافقنامه، پایه ای برای همکاری دفاعی است که قرار است تا سطح  شراکت راهبری با نگاه به آینده، ارتقا پیدا کند.

در  بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است که «شین» همچنین با عبدالله بن بندر آل سعود، وزیر گارد ملی عربستان راههای تقویت همکاری های نظامی و مشارکت های دفاعی دوجانبه  را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتنی است کره جنوبی در پی افزایش فروش تسلیحات خود به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان سلاح در جهان است و اطلاعات و آمار وزارت دفاع این کشور حاکی از آن است که ارزش صادرات دفاعی این کشور از 7.25 میلیارد دلار در سال گذشته به 17 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است و طبق گزارش اتاق بازرگانی و صنعت کره، صادرات تسلیحات این کشور به خاورمیانه بین سال های 2013 تا 2022 تقریباً 10 برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا