اجتماعی

تشییع نمادین پیکر امام کاظم (ع) با حضور میلیونی زائران در کاظمین

میلیونها نفر از زائران مرقدهای مطهر امامین کاظمین علیهما السلام ، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، در مراسم با شکوه تشییع نمادین تابوت  این امام همام شرکت کردند.

میدل ایست نیوز: میلیون ها زائر از مناطق مختلف عراق و  کشورهای عربی و خارجی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، در حرم امامین کاظمین(ع) در شهر کاظمین برای عزاداری و سوگواری گردهم آمدند و  در مراسم تشییع نمادین تابوت شرکت کردند.

به گزارش الفرات نیوز، این مراسم در حالی برگزار شد که تدابیر امنیتی ویژه ای برای بزرگداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم( علیه السلام) در مجاورت این مکان مقدس و به طور کلی در خیابانهای بغداد و دیگر مناطق در نظر گرفته شده است .

در همین حال موکب‌های حسینی در خیابان‌های مختلف شهر کاظمین و جاده‌های منتهی به آن حضور بسیار گسترده ای داشتند و مردم بغداد و سایر استانهای عراق نیز با برپایی خیمه‌های خدمات رسانی از زائران شهرها و استانهای مختلف که به سوی بغداد در حرکت بودند؛ پذیرایی کردند.

این مراسم در حالی برگزار شد که استانهای بغداد، دیوانیه، میسان، ذی قار، واسط، بصره، المثنی و کربلای مقدس به مناسبت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام،  امروز را تعطیل رسمی اعلام کرده اند.

منبع
الفرات نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا