سیاسی

شروط عربستان برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی

عربستان سعودی اعلام کرد قبل از به رسمت شناختن کشور فلسطین و متوقف شدن تجاوز به غزه، کشورش هیچگونه رابطه ای با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه خارجه عربستان سعودی اعلام کرد تا زمانی که کشور فلسطین به رسمیت شناخته نشود و تجاوزات «اسرائیل» به غزه متوقف نشود و و اشغالگران از این منطقه خارج نشوند، کشورش با تل آویو هیچگونه روابط دیپلماتیکی برقرار نخواهد کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ ای اعلام کرد این کشور موضع ثابت خود را در این خصوص به دولت امریکا اعلام و تاکید کرده است: «تا زمانی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال  1967 به رسمیت شناخته نشود و تجاوز به نوار غزه متوقف نگردد و نیروهای اشغالگر اسرائیلی از این منطقه خارج نشوند؛ هیچ  گونه روابط دیپلماتیکی با این رژیم  وجود نخواهد داشت.»

وزارت خارجه عربستان در واکنش به اظهارات اخیر جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در خصوص روند صلح اعراب و رژیم صهیونیستی گفت: موضع عربستان سعودی درقبال مساله فلسطین و ضرورت دستیابی ملت برادر فلسطین به حقوق مشروع خود، یک موضع ثابت و قاطعانه است.

عربستان از جامعه بین الملل به ویژه اعضای دائم شورای امنیت درخواست کرد در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی شتاب کنند تا ملت فلسطین بتواند به حقوق مشروع خود دست پیدا کند و صلح فراگیر و عادلانه برای همگان تحقق یابد.

گفتنی است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در سفر اخیر خود به عربستان سعودی و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور درباره تلاش های انجام شده برای افزایش کمک های فوری بشردوستانه و تضمین دستیابی نیازمندان غزه به این کمک ها بحث و تبادل نظر کرد.

منبع
الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا