سیاسی

فؤاد حسین خواستار تجدید نظر امریکا در تحریم بانک‌های عراقی شد

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود خواستار تجدید نظر در تصمیم خزانه‌داری امریکا در تحریم 7 بانک عراقی شد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق و آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق حسین و بلینکن بامداد چهارشنبه (7 فوریه) پیرامون بارزترین تحولات و مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین موضوع حملات اخیر امریکا به پایگاه های نظامی و غیر نظامی در دو منطقه عکاشات و القائم که به شهادت شماری از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان عراقی منجر شد؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه عراق بر مخالفت کشورش با این گونه حملات و ضرورت توقف آن تاکید کرد و گفت عراق نباید مکانی برای تصفیه حساب کشورهای دیگر شود.

حسین همچنین بر ضرورت بازگشت به میز مذاکره در چارچوب نشست های کمیته عالی نظامی تاکید کرد.

حسین و بلینکن بر اهمیت اقدام برای تقویت مشارکت راهبردی بین دو کشور و تداوم هماهنگی ها و مشاوره در آینده در راستای پیگیری راه های اقدام مشترک برای مقابله با چالش های روز افزون در منطقه تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به پیامدهای تحریم اخیر خزانه داری امریکا بر 7 بانک عراقی گفت که پیش از این نیز  14 بانک دیگر این کشور  از سوی امریکا تحریم شده اند و این در حالی ست که همچنان دلایل تحریم این بانک‌ها مشخص نشده است.

حسین در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت خزانه داری امریکا با بانک مرکزی عراق به طور متداوم در ارتباط است، عنوان کرد: مشخص نیست که آیا تحریم بانک ها به علت عدم اجرای آموزش ها و دستورالعمل های بانکی بوده است یا به دلایل دیگر.

وی همچنین تصریح کرد که این بانک ها در تامین کالابرگ و  سبد غذایی از کار افتادگان عراقی نقش مهم و اساسی ایفا می کنند.

وزیر خارجه عراق به طور رسمی از همتای امریکایی خود خواست تا خزانه داری امریکا در این موضوع تجدید نظر کند.

حسین همچنین به تمایل عراق برای ایجاد روابط شراکت و همکاری با کشورهای دوست و اقدام مشترک برای مقابله با چالش های اقتصادی و امنیتی که از استحکام ثبات در منطقه حمایت می کند، تاکید کرد.

از طرفی بلینکن در تداوم اقدام مشترک و ارتباط بین دو کشور، حمایت از دولت عراق در زمینه های مختلف به ویژه همکاری اقتصادی ابراز تمایل کرد.

منبع
تلگرام وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا