اقتصادیخبر اول

السودانی: عراق در مسیر صحیح توسعه قرار گرفته است

نخست وزیر عراق در مراسمی با حضور تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزرا، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک، از آغار فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه های متروی بغداد و قطار سریع السیر کربلا-نجف خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مراسمی با حضور تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزرا، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک، از آغار فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه های متروی بغداد و قطار سریع السیر کربلا-نجف خبر داد.

به گزارش الفرات نیوز،  نخست وزیر عراق  در سخنرانی خود در این مراسم در باره طرح متروی بغداد اعلام کرد پروژه متروی بغداد از دهه‌ها پیش در طرح‌ها و بودجه این شهر گنجانده شده بود و تحقیقات زیادی هم در این زمینه انجام شده بود اما عملا اجرا نشده بود.

وی ادامه داد: ما بر اجرای خواسته‌ها و چشم‌اندازهای دولت در بخش توسعه و حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مهم ترین وسایلی که سهولت حمل و نقل را فراهم می کند؛ تاکید داریم چرا که این طرح‌ها سازگار با محیط زیست هستند.

نخست وزیر عراق همچنین  به طرح راه اندازی قطار نجف و کربلا به عنوان دومین فرصت سرمایه گذاری اشاره کرد که سال هاست در مورد بحران حمل و نقل بین این دو شهر که شاهد زائران میلیونی در مناسبت‌های مختلف است، بحث و تبادل نظر می شود.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد پروژه‌های توسعه در عراق در راه و مسیر اجرایی قرار دارند و سرمایه گذاری برای بازسازی و توسعه فرودگاه بین المللی بغداد  نیز به زودی تکمیل می شود.

در این مراسم، قراردادی بین وزارت حمل و نقل عراق و اتحادیه دو شرکت لبنانی و مالزیایی با نام اختصاری « CHSS و HSS » به امضا رسید که بر اساس آن، شرکت‌های مذکور برای اجرای این پروژه  خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهند کرد.

منبع
الفرات نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا