سیاسی

وزارت برنامه‌ریزی عراق از سرشماری دقیق نفوس و مسکن خبر داد

وزارت برنامه‌ریزی عراق از برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در این کشور در ماه مه و شمول این طرح برای تمام بادیه نشینان و ساکنان اردوگاه‌ها خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق تاکید کرد سرشماری جدید نفوس همه ساکنان عراق اعم از بادیه نشینان و ساکنان اردوگاه ها را شامل خواهد شد و اقدامات لازم برای شناسایی مکان‌های سکونت آنها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبدالزهرا الهنداوی، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: سرشماری جدید عمومی نفوس و مسکن همه استان‌ها و مناطق عراق را شامل  خواهد شد و یک طرح یکپارچه برای اجرای آن در یک بازه زمانی مشخص در نظر گرفته شده و تمام الزامات برای سرشماری کل جمعیت از جمله عشایر و بادیه نشینان و ساکنان اردوگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

الهنداوی خاطرنشان کرد: پس از تعیین محل استقرار بادیه نشینان از طریق سامانه های اطلاعات جغرافیایی و بر اساس تصاویر ماهواره ای، ماموران سرشماری برای انجام این کار به محل‌ها اعزام خواهند شد.

وزارت برنامه ریزی پیشتر اعلام کرده بود تمام مقدمات فنی برای انجام سرشماری نفوس و مسکن را تکمیل کرده و قرار است این سرشماری در ماه مه آینده اجرا شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا