اقتصادیسیاسی

90 کشتی با بیش از 5 میلیون تن محموله غلات مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند

تعداد زیادی از کشتی‌های حامل غلات به علت حملات در دریای سرخ مسیر خود را از کانال سوئز تغییر داده و دماغه امید نیک را به عنوان مسیر جایگزین انتخاب کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: تحلیلگران بخش کشتیرانی  گزارش دادند به سبب نگرانی از حملات انصارالله به کشتی‌ها در دریای سرخ، کشتی‌های حامل غلات بیشتری از کانال سوئز دور شده اند تا مسیر دماغه امید نیک را به عنوان مسیر جایگزین انتخاب کنند.

به گزارش الجزیره، «ایشان بهانو»، تحلیلگر ارشد کالاهای کشاورزی در شرکت مشاوره ای کبلر اعلام کرد 13 کشتی دیگر در این هفته مسیر خود را تغییر داده اند تا مجموع محموله‌های ارسال شده غلات از زمان آغاز حملات که مسیر خود را تغییر داده اند به حدود 5.2 میلیون تن غلات در حدود 90 کشتی برسد.

این منبع افزود: حدود 7 میلیون تن غله در ماه معمولاً از کانال سوئز عبور می‌کند و به دریای سرخ می‌رسد، اما با ادامه حملات گروه انصارالله به کشتی‌ها و حملات هوایی تحت هدایت امریکا به مواضع این گروه، انواع کشتی‌رانی به میزان قابل توجهی در این منطقه کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: محموله‌های امریکایی و اروپایی همچنان از  آمدن به دریای سرخ امتناع می کنند و هیچ کشتی حامل غلاتی در اقیانوس اطلس از کانال سوئز به سمت آسیا حرکت نمی‌کند.

منبع
الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا