خبر اولسیاسی

سازمان بین‌المللی دریانوردی: به حل بحران دریای سرخ خوش‌بین هستیم

رئیس سازمان بین‌المللی دریانوردی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد برای حل بحران دریای سرخ تلاش می کنیم و در راه رسیدن به نتیجه خوش‌بین هستیم.

میدل ایست نیوز: «آرسنیو دومینیگز»، رئیس سازمان بین المللی دریانوردی وابسته به سازمان ملل، بر تعهد این نهاد برای دستیابی هرچه سریعتر به یک راه حل برای بحران دریای سرخ که حمل و نقل کالاهای جهانی را با مشکل مواجه کرده است، تاکید کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، دومینیگز تاکید کرد تغییر مسیر کشتی ها راه حل بهتر و ایده آل برای شرکت ها نیست، زیرا هزینه حمل و نقل و در نتیجه قیمت محصولات به شدت افزایش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد محموله‌هایی که سالانه از کانال سوئز عبور می‌کردند، اکنون از آفریقای جنوبی عبور می‌کنند که همین مساله به افزایش هزینه‌های بیمه، مصرف بیشتر سوخت و فرسودگی و خستگی مفرط ملوانان پس از افزایش ده روزه سفر آنان منجر شده است.

این مقام سازمان ملل با ابراز خوش‌بینی درباره حل این بحران و تاکید بر ادامه گفتگو میان همه طرف‌ها تصریح کرد برای ادامه هماهنگی هر اقدامی که منجر به حل این مشکل شود، به شکلی خستگی‌ناپذیر به تلاشهای خود ادامه خواهیم داد.

دومینیگز در پایان خاطر نشان کرد  نقش این سازمان این است که اطمینان حاصل کند طرفهای درگیر در بحران به گفتگوهایشان ادامه می دهند تا وضعیت بدتر از این نشود و  محیط امن  و ایمن دریایی بار دیگر ایجاد شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا