اقتصادیخبر اول

وزیر ارتباطات عراق:
شبکه تلفن همراه عراق به فناوری نسل پنجم مجهز می‌شود

وزیر ارتباطات عراق از اعطای چهارمین مجوز اپراتور تلفن همراه به یکی از شرکتهای دولتی این کشور با هدف بهره مندی از فناوری نسل پنجم خبر داد.

میدل ایست نیوز: هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق با اشاره به اینکه در حال حاضر مذاکراتی با شرکت های بین المللی در این زمینه در حال انجام است، تصریح کرد: این اپراتور تلفن همراه برای اولین بار در عراق با فناوری نسل پنجم کار خواهد کرد و با همکاری یک اپراتور بین المللی راه اندازی خواهد شد.

الیاسری در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، گفت: مصوبه ای در هیات وزیران در اکتبر گذشته صادر شد که بر اساس آن چهارمین مجوز اپراتور تلفن همراه به شرکت عمومی «السلام» یکی از شرکت‌های وزارت ارتباطات اعطا شد و قرار است این شرکت از فناوری نسل پنجم استفاده کند که برای نخستین بار وارد عراق می شود و یک فناوری بسیار پیشرفته است و کشورهای اندکی از آن استفاده می کنند.

وی افزود: وزارت ارتباطات، اقدامات ، طرح‌ها و مطالعات دقیقی را برای ایجاد و راه‌اندازی این شبکه طبق مجوز جدید در دست اجرا دارد که  قبل از راه اندازی این اپراتور باید انجام شوند و از جمله آنها می توان به صدور مجوز  کمیسیون ارتباطات و رسانه اشاره کرد که هم اکنون برای تکمیل مراحل صدور مجوز کار تلاش می کند.

وی ادامه داد: به موازات این اقدامات، مذاکرات مستمری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی متخصص در زمینه تلفن همراه و فناوری نسل پنجم در حال انجام است تا آنها را متقاعد کنیم که وارد بازار عراق شوند و  اجرای این طرح را با بهترین پیشنهادهای مناقصه بر عهده گیرند.

وزیر ارتباطات عراق خاطرنشان کرد: این وزارتخانه همچنین در تلاش است تا یک شرکت سهامی ملی ایجاد کند و بخشی از سهام خود را برای پذیره نویسی در اختیار شهروندان قرار دهد و در همین زمینه قصد دارد صندوق های بازنشستگی کارکنان و تامین اجتماعی را نیز جزو هیات موسسان این شرکت وارد کند تا آنها نیز از سود این شرکت منتفع شوند.

وی تصریح کرد: این مجوز با مشارکت یک اپراتور بین المللی به یک شرکت ملی اعطا می شود و تأثیر آن بر سطح خدمات تلفن همراه  قابل توجه خواهد بود، زیرا فناوری نسل پنجم یک فناوری پیشرفته است که سرعت و کیفیتی چند برابر بهتر از فناوری نسل چهارم ارائه می دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا