سیاسی

تاکید السودانی بر لزوم موضعگیری فرانسه در حمایت از فلسطین

نخست وزیر عراق در دیدار سفیر جدید فرانسه در بغداد بر لزوم اتخاذ موضع قاطعانه از سوی فرانسه در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه میزبان پاتریک دوریل، سفیر جدید فرانسه در بغداد بود.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه های گسترش آن علاوه بر حمایت از شراکت دو کشور دوست رایزنی کردند.

السودانی روابط با فرانسه را متمایز توصیف و به برخی قراردادهای اقتصادی مهم در حوزه نفتی و دفاعی که اساس مهمی در روند همکاری دوجانبه است، اشاره کرد.

نخست وزیر عراق مجددا بر موضع عراق درباره حضور ائتلاف بین المللی در خاک عراق و همچنین رشد و ارتقای سطح توانایی های نیروهای عراق و از بین رفتن تهدید داعش برای امنیت کشور تاکید کرد.

وی تمایل عراق برای انتقال به مرحله روابط دوجانبه با کشورهای عضو ائتلاف بین المللی را ابراز داشت.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به تداوم تجاوزات به غزه و تهدید امنیت و ثبات خاورمیانه و منطقه، لزوم اتخاذ موضع قاطعانه و مسئولانه از سوی فرانسه، کشورهای بزرگ و جامعه بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین که در معرض کشتار جمعی غیر انسانی هستند را مورد تاکید قرار داد.

از طرفی دیگر سفیر فرانسه، سلام امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور و تمایل او برای سفر به عراق در اسرع وقت را ابلاغ کرد.

وی به تاکید دولت فرانسه برای همکاری در راستای تقویت یادداشت های تفاهم با عراق و هماهنگی دوجانبه درخصوص فعالیت مستشاران فرانسوی و ماموریت آنها در پشتیبانی نیروهای امنیتی عراق اشاره کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا