سیاسی

رایزنی السیسی با رئیس سیا و وزیر خارجه قطر درباره جنگ غزه

رئیس جمهور مصر در قاهره با رئیس سازمان اطلاعات امریکا و وزیر خارجه قطر درباره جنگ در نوار غزه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز در قاهره میزبان ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات امریکا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه مصر بود.

به گزارش اسکای نیوز، السیسی و برنز درباره تحولات کنونی گفت وگو و بر تداوم رایزنی و هماهنگی فشرده برای تحقق اهداف آتش بس، حفاظت از غیرنظامیان و فعالسازی راه حل دو کشوری در راستای تلاش ها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

برنز گفت که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از تلاش های پیوسته مصر برای پیشروی در مسیر آتش بس در غزه، توقف جنگ و تبادل بازداشت شدگان و نقش محوری پیوسته در وارد کردن کمک های بشردوستانه به غزه تقدیر کرد.

رئیس جمهور مصر با وزیر خارجه قطر نیز دیدار کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار دو طرف تلاش ها با هدف دستیابی به آتش بس در غزه و حمایت از غیرنظامیان در برابر اوضاع وخیم در غزه را بررسی کردند.

السیسی و آل ثانی به بررسی تلاش های مشترک در این خصوص و تلاش ها برای ارسال کمک های بشردوستانه پرداختند.

طرفین بر خطر فزاینده تشدید تنش در رفح تاکید کردند و نسبت به عواقب وخامت بار آن در سایه خطرات تشدید فاجعه بشردوستانه در غزه هشدار دادند.

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه قطر همچنین بر لزوم تلاش های بین المللی مشترک برای جلوگیری از گسترش درگیری و افزایش عوامل تنش در منطقه تاکید کردند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا