سیاسی

نصرالله: اتفاقات غزه باید وجدان جهان را بیدار کند

دبیر کل حزب الله لبنان از مقاومت اسطوره‌ای فلسطینیان تمجید کرد و گفت که این مقاومت مانع رسیدن رژیم صهیونیستی به اهداف خود شده است.

میدل ایست نیوز: دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز تصریح کرد: 130 روز از  قتل عام و وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه می گذرد اما همچنان فلسطینیان به شکلی اسطوره‌ای  و قهرمانانه، مقاومت و ایستادگی می کنند تا جایی که این مقاومت در حد معجزه است و رژیم صهیونیستی را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است.

به گزارش المنار، حسن نصر الله گفت: آنچه در غزه اتفاق می افتد باید وجدان همه مردم جهان را به لرزه درآورد و آنها باید در قبال این تجاوزات و ایجاد فاجعه انسانی احساس مسئولیت کنند زیرا خطرناک ترین کار مسئول بودن نزد خداوند است و در قیامت از ما پرسیده خواهد شد که چه کرده ایم.

نصرالله تحولات جبهه جنوب را پاسخ صادقانه مقاومت و عمل به مسئولیت ایمانی و اخلاقی و دینی دانست.

دبیر کل حزب الله لبنان وجود رژیم صهیونیستی را برای کل منطقه یک مصیبت و فاجعه دانست و گفت: وجود یک «اسرائیل» قوی خطرناک بود اما رژیمی که ترسناک نباشد و در برابر آن بازدارندگی ایجاد شده باشد برای مردم منطقه خطر و زیان کمتری به همراه دارد.

نصرالله خاطرنشان کرد که با توجه به آنچه در غزه می گذرد منافع ملی لبنان، سوریه، اردن و مصر ایجاب می کند که رژیم صهیونیستی از این نبرد شکست خورده و درهم شکسته بیرون آید.

وی در ادامه گفت: همه هیئت‌هایی که ظرف ماه‌های گذشته به لبنان آمده‌اند، همگی یک هدف را دنبال می کنند که همان امنیت رژیم صهیونیستی و حفاظت از آن و برقراری آتش بس و آرامش در مواضع صهیونیست‌ها و فراهم کردن مقدمات بازگشت ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین به شهرک‌های صهیونیست نشین است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: این در حالی است که تمامی هیئت‌های غربی کاملاً تحت تاثیر این رژیم هستند و با کارت این رژیم بازی می کنند و آن را می پذیرند و صرفا دیدگاه این رژیم را به لبنان منتقل می کنند و به هیچ وجه در برگه های خود به موضوعاتی نظیر غزه، جنایت صهیونیست‌ها، گرسنگی ملت فلسطین و حملات صهیونیست‌ها به لبنان و سرزمین های اشغالی اشاره‌ای نمی‌کنند.

منبع
المنار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا