اجتماعی

هشدار هواشناسی عراق درباره وقوع سیل در برخی مناطق

سازمان هواشناسی عراق از آغاز موج جدید بارندگی‌ها در این کشور خبر داد و درباره خطر وقوع سیل به شهروندان هشدار داد.

میدل ایست نیوز: اخبار و اطلاعات به‌ روز‌ رسانی شده سازمان هواشناسی عراق از ورود موج جدید بارندگی ها به غرب این کشور از شب گذشته تا عصر روز چهارشنبه و فراگیری آن در سایر شهرهای کشور حکایت دارد.

به گزارش الفرات نیوز، «صادق عطیه» از کارشناسان هواشناسی عراق در پستی در شبکه های اجتماعی پیش ‌بینی کرد بارش ها در کشور عراق به تحولات و تغییر وضعیتها از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی اماکن بارش ها بسیار گسترده خواهد بود و این امر ایجاب می کند به ویژه در مناطق شمالی و شرقی کشور احتیاطات لازم اتخاذ شود، تصریح کرد: تغییرات و دوره تاثیرپذیری آب و هوایی ممکن است تا عصر شنبه در شمال ، غرب و مرکز کشور و تا روز جمعه در شهرهای جنوب کشور و فرات مرکزی ادامه پیدا کند.

عطیه با هشدار درباره شدت بارش ها و پیش بینی وقوع سیل به ویژه در استانهای سلیمانیه ، دیالی و فرات مرکزی تصریح کرد پیش بینی های اولیه حاکی از  وقوع سیل در سلیمانیه، دیالی و واسط است و پس از آن در مناطق مختلف صلاح الدین، کرکوک،اربیل شدت بارش ها زیاد خواهد بود و آنگاه بارش ها بر شمال استان میسان، شرق دهوک و برخی مناطق پراکنده در فرات مرکزی متمرکز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یک سامانه کم فشار هوایی که از اروپا حرکت کرده است که با سامانه کم فشار در سطح دریای سرخ برخورد خواهد کرد و باعث شکل گیری توده های سرد در لایه های بالایی خواهد شد به گونه ای که این فعل و انفعالات، در روز جمعه منجر به کاهش دما در عراق خواهد شد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا