سیاسی

توسعه همکاری‌های نظامی عمان و انگلیس

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی با رئیس ستاد ارتش انگلیس روند توسعه روابط و همکاری های دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

میدل ایست نیوز: مقامات نظامی انگلیس و سلطنت نشین عمان روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در مسقط پایتخت این کشور گفت‌وگوهای نظامی انجام دادند.

به گزارش الخلیج آنلاین، شهاب بن طارق آل سعید، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی، با تونی راداکین، رئیس ستاد ارتش انگلیس، زمینه های همکاری های دوجانبه  نظامی را بررسی کردند.

دو طرف در این دیدار همچنین روند پیشرفت روابط بین دو کشور و تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بحث و  تبادل نظر قرار دادند.

روز سه شنبه نیز عبدالله بن خمیس الرئیسی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان در دیدار با این مقام نظامی انگلیس، شماری از مسائل نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتنی است انگلیس و عمان در ماه آگوست 2022، در مقر دانشکده نظامی سلطنتی ساندهرست، در کامبرلی واقع در جنوب غربی لندن، فرمان اجرایی توافقنامه دفاعی متقابل امضا کردند.

روابط دو کشور به ویژه در ابعاد نظامی توسعه قابل ملاحظه و مستمری دارد به طوری که انگلیس در سال 2018، از افتتاح یک پایگاه آموزشی نظامی در عمان خبر داد ضمن آنکه نیروهای نظامی دو کشور هم اکنون نیز در حال برگزاری تمرینات نظامی مشترک هستند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا