سیاسی

هشدار سازمان همکاری اسلامی و الازهر مصر درباره فاجعه انسانی در رفح

سازمان همکاری اسلامی و الازهر مصر با محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح، درباره پیامدهای گسترش این حملات و وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه در این منطقه هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: همزمان با محکوم کردن تجاوزات مداوم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و گسترش حملات بی رویه به شهر رفح در جنوب این منطقه توسط سازمان همکاری اسلامی، الازهر مصر نیز درباره وقوع فاجعه انسانی بی سابقه در رفح هشدار داد.

به گزارش الجزیره، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوزات اسرائیل بدون هیچگونه توجه این رژیم به هشدارهای بین المللی درباره فرجام و پیامدهای هدف قرار دادن شهر رفتح که بیش از 1.5 میلیون فلسطینی را بدون کمترین امکانات اولیه زندگی در خود جای داده است؛ ادامه دارد و منجر به شهادت و مجروح شدن صدها فلسطینی  از جمله زنان و کودکان شده است.

این سازمان درباره خطر گسترش و تشدید حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که نوعی نسل کشی به شمار می آید و باعث تعمیق درد و رنج های انسانی در نوار غزه شده است؛ هشدار داد و بر مخالفت شدید با تلاش های این رژیم برای کوچاندن دسته جمعی فلسطینیان تاکید کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به چالش کشیدن آشکار تصمیم دیوان بین المللی دادگستری است که از رژیم صهیونیستی به عنوان یک  قدرت اشغالگر خواسته است، اقدامات فوری برای جلوگیری از مجازات نسل کشی طبق قوانین بین المللی انجام دهد.

این سازمان همچنین حملات مستمر، اقدامات تحریک آمیز و تروریسم سازمان یافته توسط شهرک نشینان افراطی و نظامیان اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی، اراضی و اموال و مقدسات آنها را در کرانه باختری اشغالی از جمله شرق قدس محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت درخواست کرد به مسئولیت های خود در قبال متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به شکل کامل و تضمین رسیدن بی قید و شرط کمک های بشردوستانه به نوار غزه عمل کند.

از سوی دیگر  الازهر مصر نیز به نوبه خود تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان رفح را که به شهادت بیش از یکصد نفر از جمله کودکان منجر شد؛ به شدت محکوم کرد و نسبت به وقوع فاجعه انسانی بی سابقه در صورت سکوت در قبال طرح های جنایتکارانه و خطرناک یورش به رفح که یک و نیم میلیون آواره در آن اسکان دارند؛ هشدار داد.

الازهر در ادامه بر لزوم اتحاد برای مقابله با جنایت رژیم اشغالگر علیه رفح تاکید کرد، به ویژه که گوش این رژیم برای شنیدن درخواست های جهانی از سوی قدرت های تاثیرگذار در جامعه بین المللی کر شده است.

الازهر تاکید کرده است اگر امروز و نه فردا به فلسطینیان کمک نشود؛ ده ها هزار انسان بی گناه اعم از زنان و مردان و سالخوردگان و کودکان و جوانان که از آتش تجاوزگری این رژیم گریخته اند؛ با یک نسل کشی جدید مواجه خواهند شد که به آمار جنایات نسل کشی این رژیم ظرف 75 سال گذشته اضافه خواهد شد.

الازهر از جامعه جهانی و قدرت های تاثیرگذار درخواست کرد در برابر  تهدیدات فاجعه بار این رژیم از جمله جلوگیری از ارسال کمک های بشر دوستانه و امداد رسانی کافی به غزه و از بین بردن تمامی مظاهر زندگی در نوار غزه به مسئولیت خود عمل کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا