اجتماعی

طرح گسترده عراق برای محافظت از میراث ملموس و ناملموس تاریخی

وزارت فرهنگ عراق با اشاره به اینکه این کشور دارای چهار هزار ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است، از آغاز به کار طرح‌ها و ابتکاراتی برای حفظ میراث ملموس و ناملموس این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت فرهنگ عراق اعلام کرد مجموعه ای از طرح‌ها و ابتکارات را برای حفظ میراث فرهنگی آغاز کرده ایم زیرا این وزارتخانه بر آن است تا به حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و نا ملموس از طریق سازمان های بین المللی از جمله ثبت این اماکن در سازمان یونسکو با ارسال پرونده های اصلی آن مبادرت کند.

به گزارش خبرگزار رسمی عراق (واع)، احمد العلیاوی، تاکید کرد حفاظت بین‌المللی از میراث فرهنگی امری ضروری و مهم است و  بستری مناسب برای گردشگری در عراق ایجاد و به معرفی مراکز  و اماکن تاریخی و باستانی در سطح جهانی کمک می کند.

این در حالی است که در عراق مجموعه ای از فعالیت ها و اماکن نظیر هور های عراق، خوش‌نویسی عربی، توربین های آبی و غیره وجود دارند که وزارت فرهنگ برای تهیه پرونده و ثبت آنها در یونسکو  تلاش می کند.

وی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه از طریق اداره میراث فرهنگی و آثار باستانی در حال پیگیری وضعیت تمام بناهای تاریخی است که تعداد آنها  به حدود چهار هزار بنا در همه استان های عراق می رسد، تا بتواند کار حفظ و مرمت و نگهداری آنها را انجام دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا