سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت حل مشکلات استان نینوا

رئیس جمهور عراق بر لزوم توجه ویژه به استان نینوا به منظور غلبه بر مشکلات به جای مانده از  تجاوزات گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق بر اهمیت توجه به استان نینوا به منظور غلبه بر مشکلات به جای مانده از گروه تروریستی داعش تاکید و از مقامات این استان درخواست کرد به وظایف خود در برابر شهروندان به دقت عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر رسانه ای رئیس جمهور در بیانیه‌ ای اعلام کرد عبد اللطیف جمال رشید در کاخ  ریاست جمهوری بغداد از اسوان الکلدانی رئیس فراکسون بابلیون در پارلمان، احمد الحاصود رئیس شورای استانداری نینوا و شمار دیگری از اعضای این شورا برای آنان در سمت های جدید و مسئولیت‌هایی که بر دوش شان است؛ آرزوی موفقیت کرد و مهمترین این مسئولیت‌ها را ارائه خدمات به مردم استان، تحکیم و تثبیت امنیت و ثبات اقتصادی و تقویت همزیستی مسالمت آمیز در بین همه مولفه ها و قومیت های استان نینوا دانست.

رئیس جمهور عراق با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه و جدی به استان نینوا و ساکنان آن برای غلبه بر مشکلات ناشی از گروه تروریستی داعش، از شورای استانی خواست نیازهای مردم را تشخیص دهند و اولویت ها و مشکلات پیش روی استان را با هماهنگی بین ریاست جمهوری، شورای وزیران و دولت محلی تعیین و  برای حل آنها تلاش کنند.

رئیس جمهور در ادامه با توجه به شرایط اسفناک آوارگان و لزوم حل این مشکل با بازگشت آنان به مناطق سکونت خویش و جمع آوری چادرها و کمپ ها، بر حمایت از اقدامات دولت در این زمینه و همکاری با سازمان های بین المللی برای بازسازی مناطق محل سکونت آوارگان و ارائه خدمات به ویژه خدمات بهداشتی و آموزشی تاکید کرد.

رئیس  فراکسیون بابلیون و اعضای شورای استانداری نینوا نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رئیس جمهور عراق به علت توجه و اهتمام به استان نینوا و پیگیری مستمر اوضاع این استان، تاکید کردند برای بهبود وضعیت استان و شهروندان و تحکیم امنیت و ثبات آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا