سیاسی

دیدارهای امروز رئیس اقلیم کردستان عراق در حاشیه کنفرانس مونیخ

رئیس اقلیم کردستان عراق امروز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با مقامات کشورهای مختلف دیدار و رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی در دو دیدار جداگانه با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش و سیمتچی مولر وزیر مشاور در امور دفاعی آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان دیدار کرد.

به گزارش رووداو، بارزانی در دیدار به همراه وزیر امور خارجه اتریش دیدگاه های خود را درباره خطرات و اوضاع پیچیده خاورمیانه، تحولات جنگ غزه، تهدیدات این وضعیت برای امنیت و ثبات جهان جهان به اشتراک گذاشتند و تاثیر منفی آن بر تمامی جنبه های زندگی مورد بررسی قرار دادند.

در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است دو طرف بر لزوم جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع و لزوم همکاری مشترک چندجانبه در این زمینه تاکید کردند.

آنها همچنین بر تمایل مشترک برای توسعه روابط اتریش با عراق و اقلیم کردستان در همه زمینه ها تاکید کردند ضمن آنکه  وزیر امور خارجه اتریش ضمن دعوت از نچیروان برای سفر به وین، گفت کشورش با علاقه خاصی به روابط خود با عراق و اقلیم کردستان می نگرد.

از سوی دیگر، نچیروان بارزانی و مولر وزیر مشاور در امور دفاعی دولت آلمان نیز اوضاع پیچیده منطقه و عراق را بررسی و درباره  نقش و مشارکت آلمان در ائتلاف بین‌المللی برای از بین بردن داعش صحبت کردند.

بر اساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق، در این دیدار کمک و حمایت آلمان از عراق و اقلیم کردستان مورد تاکید قرار گرفت و بارزانی هم از آلمان به سبب ادامه مأموریت نیروهای این کشور در عراق و اقلیم کردستان و حمایت از پیشمرگه ها و روند اصلاحات تقدیر کرد.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین در دیدار با هیئتی از سنای امریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ، روابط امریکا با عراق و اقلیم کردستان و آخرین تحولات امنیتی عراق را مورد بررسی قرار داد.

از سوی دیگر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با  هیئتی از کنگره امریکا نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و طی آن دو طرف تاکید کردند که نباید اجازه داد که گروه های مسلح در امنیت و ثبات عراق خرابکاری کنند و حاکمیت آن را به خطر بیندازند.

بارزانی با گوتروش دبیر کل سازمان ملل نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

گوترش در این  دیدار از نقش مثبت بارزانی در روند سیاسی عراق و اقلیم کردستان تمجید کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه دیدارهای خود با  وزیر دفاع  انگلیس نیز دیدار و با یکدیگر ضمن بررسی اوضاع و تحولات منطقه توافق کردند عراق را از دخالت در تنش ها دور و در امان نگه دارند.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه  نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در خصوص از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق گذرگاه جیهان ترکیه گفت‌وگو و بر مقابله مشترک با تهدیدات امنیتی میان ترکیه، عراق و اقلیم کردستان تاکید کردند.

منبع
رووداو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا