سیاسی

دیدار نخست وزیر عراق با فرماندهی نیروهای ناتو

نخست وزیر عراق با فرماندهی نیروهای مشترک سازمان ناتو دیدار و موضوع حمایت‌های لجستیک از ماموریت‌های ناتو پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق  امروز جمعه در حاشیه کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ با دریاسالار استوارت مونش فرمانده نیروهای مشترک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بر  اساس گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌ وزیر عراق، السودانی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ 2024 دریاسالار استوارت مونش، فرمانده نیروهای مشترک نیروهای ناتو را به حضور پذیرفت و با وی درباره مسائل مختلف از جمله اوضاع امنیتی منطقه گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار اوضاع کلی امنیتی در منطقه، همکاری مقامات امنیتی عراق با  نیروهایی که در قالب ناتو ایفای نقش می کنند، بویژه در زمینه های آموزش و هماهنگی اطلاعاتی را بررسی کردند.

آنها همچنین در خصوص شماری از مسائل مربوط به حمایت‌های لجستیک از ماموریت ناتو در عراق پس از خروج  نیروهای ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش و موضوع فرماندهی هلند بر نیروهای مامور ناتو در ماه مه آینده را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در همین رابطه، السودانی از سطح همکاری ها میان نیروهای مسلح عراق و پیمان ناتو و هماهنگی در زمینه تقویت امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

دریاسالار مونش نیز به نوبه خود از تسهیلات و حمایت های ارائه شده توسط دولت عراق به نیروهای ناتو که در عراق ماموریت دارند؛ تقدیر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا