اقتصادیخبر اول

هشدار درباره آسیب وحشتناک به بخش گردشگری زیارتی نجف اشرف

رئیس اتحادیه هتل‌داران شهر نجف اشرف درباره پیامدهای آسیب جدی به بخش گردشگری زیارتی در این شهر هشدار داد.

میدل ایست نیوز: رئیس اتحادیه هتل‌داران نجف تصریح کرد اتفاقی که برای بخش گردشگری در نجف افتاده یک اتفاق بسیار ویرانگر است به طوریکه ما عذر بیش از سه هزار کارگر را خواسته و آنها را اخراج کرده ایم.

به گزارش السیاسه نیوز، وی افزود: گردشگری در نجف اشرف در درجه نخست، به زائران ایرانی بستگی دارد چرا که آنها 80 درصد از کل زائران این شهر را تشکیل می دهند و با توجه به وضع تحریم‌ها علیه ایران و نوسانات نرخ ارز در این کشور، هزینه‌های زائران با ظرفیت‌های کشور عراق نامتناسب شده است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران تاکید کرد طی سال های گذشته 100 دلار  معادل  100 هزار تومان ایران بود، اما اکنون 100 دلار معادل  5 میلیون و 800 هزار تومان ایران است. قبلا زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات حداکثر 500 دلار هزینه می کرد که در آن موقع معادل 500 هزار تومان ایران بود، اما در حال حاضر زائر نمی تواند با این 500 هزار تومان کاری انجام دهد.

وی در ادامه گفت: در خصوص زائران باقیمانده نیز باید بگویم که 20 درصد آنها لبنانی هستند که آنها نیز به لحاظ اقتصادی وضعیتی مشابه ایرانی ها دارند ضمن آنکه زائران کشورهای شورای همکاری نیز زمان مناسب خود را برای سفر انتخاب می کنند و تعدادشان کم است و نهایتا یک هفته تا 10 روز در عراق اقامت دارند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران تاکید کرد در نتیجه مواردی که بیان شد می توان گفت گردشگری خارجی بیش از 60 درصد تحت تأثیر قرار گرفته است بطوریکه در نجف اشرف  بیش از 350 هتل وجود دارد، اما در حال حاضر 275 هتل فعال هستند و  75 هتل که 20 درصد آن ها را تشکیل می دهد، به مراکز خرید، بیمارستان، پارک یا فروشگاه و انبار  تبدیل شده اند که این امر نشان از ویران شدن  بخش گردشگری است.

وی در پایان گفت: در باره 275 هتل باقی مانده نیز که در حال فعالیت هستند، باید این نکته را یادآور شویم که آنها نیز با نرخ های متفاوتی کار می کنند. به عنوان مثال هتل های نزدیک به حرم به طور متوسط ​​50 درصد اشتغال دارند، در حالی که میزان بهره برداری و استفاده از هتل های دور از حرم مانند جاده کربلا، جاده ابوصخیر یا کوفه بسیار اندک و با نوسان زیاد همراه است.

منبع
السیاسه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا