اقتصادیخبر اول

افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در عراق

وزیر بازرگانی عراق از استقبال گسترده و تمایل بین المللی برای افزایش سرمایه‌گذاری در داخل این کشور و برگزاری نشست‌هایی با سه کشور در این زمینه خبر داد.

میدل ایست نیوز: «اثیر الغریری» وزیر بازرگانی عراق در جریان شرکت در یکصد و سیزدهمین اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی در مقر اتحادیه عرب اعلام کرد عراق امروز در چارچوب برنامه های دولت محمد شیاع السودانی برای بهبود فضای سرمایه گذاری حرکت می کند و به دنبال جذب شرکت های بخش خصوصی با هدف بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی تاکید کرد که طرح‌ها و پروژه های مهم زیادی در عراق  دست اجرا است که از مهمترین آنها می توان به  جاده توسعه و خط راه آهن بین کربلای معلا و نجف اشرف اشاره کرد.

اثیر الغریری با اشاره به اینکه عراق به دنبال افزایش پروژه های سرمایه گذاری با کشورهای عربی است، خاطرنشان کرد: ابتکارات بزرگی از سوی کشورهای عربی وجود دارد و استقبال بسیار خوبی از سوی آنها برای افزایش سرمایه گذاری در عراق و اجرای بسیاری از توافق‌ها و نشست‌های اقتصادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما با کشورهای امارات، قطر و مصر پروتکل هایی را  امضا کرده ایم و کمیته هایی را تشکیل داده ایم که شامل هیئت هایی از بازرگانان و بخش خصوصی در داخل عراق است و شاهد تغییرات محسوس  در مدیریت پرونده اقتصادی و سیاستهای  کلی اقتصادی کشور عراق هستیم.

وزیر بازرگانی عراق خاطرنشان کرد: در این نشست تصمیمات بسیاری از جمله تقویت تجارت داخلی و آزادسازی تجارت کالا به تصویب رسید و از عضویت عراق در سازمان تجارت جهانی استقبال شد.

الغریری در پایان عنوان کرد: با توجه به توافق‌های قبلی  در زمینه سرمایه گذاری های زیرساختی با طرف های مصری، قطری و اماراتی، طرح‌ها و ابتکارات سریعی را در پیش گرفته ایم.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا