سیاسی

حمله پهپادهای ترکیه به 2 تن از فرماندهان کرد در سوریه

پهپادهای ترکیه دو تن از فرماندهان نظامی «یگان‌های مدافع خلق کرد» شاخه نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) را طی عملیاتی در شمال شرق سوریه از پای درآورد.

میدل ایست نیوز: دستگاه اطلاعاتی ترکیه از کشته شدن  یکی از فرماندهان یگان‌های مدافع خلق کرد خبر داد و افزود در این حملات «فاطمه ساکانا» با نام مستعار «سورهین روژهلات» از فرماندهان یگانهای حفاظت از زنان وابسته به نیروهای قسد کشته شده است.

به گزارش الشرق الاوسط، منابع نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک فاش کردند پهپادهای ترکیه در حملات هفته اخیر خود  به مرکز «فدراسیون» برای مداوای مجروحان جنگی در شمال شرق سوریه دو تن از فرماندهان کرد به نام‌های «روژ هلات» و «امینه سید احمد»، با نام چریکی «آزادی دریک» را از پای در آوردند.

منابع ترکیه ای گزارش دادند ساکانا در سال 2006 به حزب کارگران کردستان ایران پیوست و بین سال های 2010 تا 2012 در صفوف این حزب، در استان شیرناک ترکیه فعالیت می کرد. او  در سپتامبر 2012 در یک حمله در شیرناک شرکت کرد که منجر به کشته شدن 10 سرباز ترکیه ای در منطقه «بیت الشباب» این ایالت شد.

در همین حال  «دریک» یا امینه سید احمد، نیز متولد شهر مالکیه در استان الحسکه  است و در سال 2012 به صفوف «یگان‌های کرد» پیوست و در درگیری‌ها با سوری‌ها شرکت کرد.

الشرق الاوسط نوشت نیروهای اطلاعاتی ترکیه اخیرا هدف قرار دادن افراد و رهبران احزابی که آنها را «تروریست» می‌دانند، در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک تشدید کرده‌اند.

در همین ارتباط زکی آکتورک، مشاور رسانه ای وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد نیروهای ترکیه از اول ژانویه 398 عضو یگانهای مدافع خلق کرد از جمله 247 نفر را در شمال سوریه و عراق کشته اند.

از سوی دیگر ترکیه نیروهای کمکی بیشتری را به نقاط مستقر در منطقه کاهش تنش در ادلب اعزام کرده است که در قالب کاروانی متشکل از 12 کامیون تدارکاتی لجستیکی و 15 نفربر زرهی که از «باب‌الهوی» وکفرلوسین به سمت ریف ادلب حرکت کرده اند.

منبع
الشرق الاوسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا