اجتماعیاقتصادی

راه‌اندازی بیمارستان جدید نجف مطابق با استانداردهای جهانی

وزیر بهداشت عراق اعلام کرد پروژه جدید بیمارستان نجف تحت نظارت و کنترل  شرکت و گروه پزشکی ایتالیایی «ساندونادو» فعالیت و خدمات پزشکی خود را مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: هزینه خدمات درمانی با حضور این  گروه ایتالیایی تغییری نخواهد داشت و در بخش دولتی یا خصوصی این هزینه ثابت خواهد ماند اما پزشکان خارجی پس از ساعات کاری رسمی اجازه خواهند داشت تا کلینیک مشاوره برای شهروندانی که مایل به ویزیت هستند؛ راه اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزیر بهداشت عراق افزود: دستمزد پرداختی به شرکت ایتالیایی در قالب قرارداد برعهده وزارت بهداشت خواهد بود و این شرکت با توجه به تجربیات فراوان  مدیریت 6 بیمارستان را در نجف اشرف، کربلای معلا، حله، ذی قار، میسان و بصره به عهده خواهد گرفت ضمن آنکه بیمارستان الشعب بغداد هم با ظرفیت 650 تخت به این بیمارستان‌ها اضافه خواهد شد.

صالح الحسناوی تصریح کرد: این بیمارستان بر اساس قراردادی که بین وزارت بهداشت و گروه مدیریت این بیمارستان منعقد شده است؛ فعالیت خواهد کرد و شورایی متشکل از اداره بهداشت نجف، رئیس بیمارستان و نیروهای وزارتخانه بهداشت برای موفقیت این طرح تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این بیمارستان با ضوابط شرکت ایتالیایی و نظارت و کنترل‌ وزارت بهداشت کار می‌کند و همه از جمله پرسنل بهداشتی باید به این ضوابط پایبند باشند چرا که مطابق با قرارداد امضا شده، مدیریت، بهره برداری و نگهداری و خدمات رسانی در این بیمارستان طبق استانداردهای بین المللی مشابه آنچه در ایتالیا وجود دارد؛ انجام خواهد گرفت و تمام نیروها اعم از اداری، مهندسی، پزشکی، بهداشتی یا پرستاری مطابق با استانداردهای بین المللی تایید شده سازماندهی خواهد شد.

وزیر بهداشت عراق با اشاره به هزینه صدها میلیون دلاری دولت برای احداث این بیمارستان‌ها تاکید کرد: نخستین هدف ما تبدیل و راه اندازی این بیمارستان با سیستم های پذیرفته شده در سطح جهانی و هدف بعدی نیز فعالیت حوزه آموزشی برای پزشکان، پرستاران و سایرین خواهد بود و ما آرزو داریم پس از پایان قرارداد، مدیریت های بهداشتی توانمندی مطابق با استانداردهای بین المللی داشته باشیم.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا