سیاسی

سوء‌استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط جنگ غزه برای توسعه شهرک‌سازی

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توسعه کانون‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی به اوج خود رسیده و رکورد جدیدی ثبت کرده است.

میدل ایست نیوز: جنبش «صلح اکنون» وابسته رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در سال 2023، شهرک نشینان رکورد بی‌سابقه‌ای را در ساخت بی‌رویه شهرک‌ها در کرانه باختری اشغالی خلق کرده اند، به گونه ای که بسیاری از این شهرک‌ها پس از شروع جنگ در غزه در اکتبر گذشته ایجاد شده اند.

به گزارش الجزیره، این جنبش در گزارش جدید خود عنوان کرد که سال گذشته شاهد ایجاد 26 کانون شهرک سازی بودیم که رژیم صهیونیستی آنها را به رسمیت نشناخت در حالیکه حدود 10 کانون و مجتمع شهرک نشینی از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر احداث شده اند.

این گزارش افزایش‌ بی رویه مراکز شهرک نشینی را با حضور افراد تندرو و راست افراطی در دولت بنیامین نتانیاهو و ائتلاف راست افراطی و احزاب مذهبی افراطی رژیم صهیونیستی مرتبط دانسته و تاکید کرده است که در دولت نتانیاهو، شاهد حمایت بی‌سابقه‌ای از  توسعه شهرک‌ها بوده‌ایم به طوریکه از زمان روی کار آمدن آن،  مقامات اسرائیلی به شهرک‌نشینان اجازه داده‌اند تا بدون هیچ مانعی مجتمع های شهرک نشینی ایجاد کنند.

این منبع نوشت: ائتلاف حاکم فعلی رژیم صهیونیستی شامل وزرای ناسیونالیست افراطی مانند ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ از حامیان سرسخت جنبش شهرک سازی هستند و هر دو در شهرک های صهیونیست نشین  زندگی می کنند.

سازمان  غیر دولتی صلح اکنون اعلام کرد: سال 2023 شاهد ایجاد  بی رویه بیشترین تعداد کانون‌های شهرک نشینی بدون تایید مقامات اسرائیلی از زمان آغاز این پدیده در سال 1996 بوده ایم به طوری که رکورد قبلی در سال 2002 در جریان انتفاضه دوم فلسطین به 23 شهرک رسید.

این منبع افزود که در مقایسه، در سال 2022 که رژیم صهیونیستی از طیف وسیعی از احزاب سیاسی بدون لیکود به رهبری نتانیاهو یا حزب صهیونیست مذهبی تشکیل شده بود، تنها 5 مرکز شهرک نشینی احداث شد در حالیکه فقط  در سال 2023، روند قانونی کردن احداث حدود 15 کانون شهرک نشینی انجام شده است.

گفتنی است  در حال حاضر بیش از 490 هزار اسرائیلی به همراه حدود 3 میلیون فلسطینی در شهرک‌های کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کنند در حالیکه این شهرک‌ها طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند.

منبع
الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا