سیاسی

133 روز تجاوز به غزه با بیش از 97 هزار شهید و زخمی

شمار شهدا و مجروحان فلسطینی در یکصد و سی و سومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به بیش از 97 هزار نفر رسید.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 10 مورد کشتار علیه خانواده های ساکن نوار غزه مرتکب شد که حاصل آن 112 شهید و 157 مجروح بوده است.

به گزارش الخلیج آنلاین، با احتساب  آمار امروز تا به این لحظه، شمار تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تا به امروز جمعه به بیش از 97 هزار شهید و مجروح افزایش یافت.

در همین حال  وزارت بهداشت فلسطین در غزه در حساب کاربری خود در فیس بوک درباره  گزارش روزانه از تلفات در نوار غزه اعلام کرد: از زمان هفتم اکتبر به بعد شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه  به 28775 شهید و 68552 مجروح افزایش یافته است.

این منبع افزود: در یکصد و سی و سومین روز از جنگ، رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 10 مورد کشتار علیه خانواده ها در نوار غزه انجام داد که طی آن  112 نفر را شهید و 157  نفر دیگر را مجروح کرد و این در حالی است که هنوز تعدادی از قربانیان زیر آوار مانده اند یا در راه‌ها و جاده هایی هستند که نظامیان اشغالگر مانع دسترسی خدمه آمبولانس و دفاع مدنی به آنها می شوند.

وزارت بهداشت فلسطین پیشتر نیز اعلام کرده بود نیروهای اشغالگر اسرائیلی در پی یورش به ساختمان اداری بیمارستان «ناصر» زنان و کودکان را مجبور می‌کنند بدون وسایل از ساختمان  قدیمی این بیمارستان به ساختمان زایشگاه بروند و این مکان را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز از مرگ چهار بیمار بستری در بخش مراقبت های ویژه بر اثر قطعی برق و قطع اکسیژن  در بیمارستان ناصر خبر دادند.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد پنجمین ماه خود شده است و به گفته سازمان ملل متحد این جنگ که باعث ویرانی عظیم و یک فاجعه انسانی بی سابقه شده است؛ برای نخستین بار به محاکمه تل آویو  در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام نسل کشی منجر شد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا