سیاسی

معاون بایدن، نخست وزیر عراق را به واشنگتن دعوت کرد

نخست وزیر عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با معاون رئیس جمهور امریکا دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه بین عراق و امریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ادامه گفت‌وگوها از طریق کمیته عالی مشترک برای پایان دادن به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش در عراق پس از افزایش توانمندی‌های نیروهای مسلح عراقی و کاهش تهدیدات بقایای تروریسم، تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق( واع)، در این بیانیه آمده است، کامالا هریس و محمد شیاع السودانی در این دیدار در باره انتقال روابط امریکا و عراق به سمت و سوی جنبه های گسترده همکاری مشترک دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی و توسعه در چارچوب توافقنامه راهبردی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر موضع قاطع کشورش در قبال حاکمیت بر اراضی این کشور تاکید کرد و آن را جزو اصولی دانست که نمی توان تحت هیچ شرایطی آن را نادیده گرفت یا در خصوص آن دچار تفریط شد.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیری عراق آمده است  کامالا  هریس ضمن ابلاغ سلام جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به السودانی، از وی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

هریس همچنین  بر تمایل دولت امریکا به موفقیت دولت عراق در زمینه‌های مختلف از جمله رویارویی با چالشهای گوناگون تاکیدکرد و از اهتمام کشورش به  گفت‌وگوهای جاری از طریق کمیته عالی مشترک در خصوص پایان دادن به مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

از طريق
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا