سیاسی

ابراز تمایل نخست وزیر ارمنستان نسبت به سفر به عراق و توسعه افق های همکاری بین دو کشور

نخست وزیران عراق و ارمنستان در حاشیه کنفرانس مونیخ دیدار و روابط دو جانبه و راه های تقویت و حمایت از شراکت های اقتصادی در جهت منافع دو ملت را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شامگاه جمعه (16 فوریه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق السودانی و پاشینیان در این دیدار، روابط دو جانبه عراق و ارمنستان و راه های تقویت و حمایت از شراکت های اقتصادی در جهت منافع دو ملت را بررسی کردند.

دو طرف در این دیدار پیرامون اوضاع منطقه ای و بین المللی و تحولات غزه رایزنی و تاکید کردند که تداوم درگیری های منطقه ای نشان دهنده ناتوانی سازمان های بین المللی در برابر مقابله با این پرونده ها، حفظ امنیت و ثبات ضروری برای توسعه و شکوفایی ملت ها و مقابله با چالش های اقتصادی و آب و هوایی است.

نخست وزیر عراق به توسعه پایدار سطح همکاری بین دو کشور، ضرورت ایجاد شورای مشترک عراقی و ارمنستانی، و حمایت از نقش بخش خصوصی در ایجاد فرصت های اقتصادی متقابل و فعال سازی پروازهای مستقیم بین دو کشور و ازسرگیری برگزاری نشست کمیته مشترک اشاره کرد.

از طرفی دیگر نخست وزیر ارمنستان درود و سلام واهاگن خاچاطوریان رئیس جمهور کشور خود را به السودانی ابلاغ کرد.

پاشینیان همچنین نسبت به سفر به عراق در نزدیک ترین زمان ممکن در جهت توسعه افق های همکاری بین دو کشور و تحکیم شراکت با عراق ابراز تمایل کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا