اقتصادی

وزیر بازرگانی عراق خبر داد؛
توزیع سبد غذایی بین شهروندان عراقی و اطمینان از ذخایر استراتژیک غلات

وزیر بازرگانی عراق با اشاره به اینکه 7 میلیون عراقی مشمول دریافت سبد غذایی هستند، اعلام کرد سبد غذایی در نظر گرفته شده برای شهروندان عراقی، مانع از افزایش قیمت مواد و کالاهای اساسی حتی در ماه مبارک رمضان خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزیر بازرگانی عراق با اشاره به نقش سبد غذایی در جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکید کرد ذخایر استراتژیک غلات در انبارهای عراق حدود دو میلیون تن تخمین زده می شود و پیش بینی می کنیم قیمت مواد غذایی در ماه رمضان ثبات لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، اثیر داود الغریری وزیر بازرگانی عراق در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد هدف اصلی این وزارتخانه بازگرداندن اعتماد به شهروندان و ارائه خدمات مناسب به آنها است ضمن اینکه وزارت بازرگانی مسئول سیاستهای تجارت داخلی است و تجارت خارجی مطابق با سیاستهای اقتصادی عراق تنظیم می شود.

الغریری با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی توانسته است از طریق ارائه سبد غذایی امنیت غذایی لازم را ایجاد کند، گفت: ذخایر استراتژیک غلات ما در انبارهای این وزارتخانه حدود دو میلیون تُن و این ذخایر برای چندین ماه کافی است .

وزیر بازرگانی عراق با اشاره به اینکه نام کشورش در آمار کشورهایی که از تورم در مواد غذایی رنج می برند؛ درج نشده است، تاکید کرد که بیش از هفت میلیون شهروند در میان اقشار آسیب پذیر که در طرح حمایت و رفاه اجتماعی قرار دارند، سبد غذایی شامل هفت قلم جنس دریافت خواهند کرد که این سبد برای مشمولان بهزیستی دوازده قلم خوهد بود.

وی خاطر نشان کرد که با توجه به آنکه در آستانه ماه مبارک رمضان مقادیر زیادی مواد غذایی به بازارها تزریق خواهد شد؛ انتظار داریم در این ماه  ثبات قیمت داشته باشیم.

وزیر بازرگانی عراق در پایان با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای عضویت در سازمان تجارت جهانی تصریح کرد پیوستن به این سازمان، الزامات و شروطی دارد که اساس آن  جهت گیری به سمت بخش خصوصی و توسعه این بخش است ضمن آنکه عضویت در این سازمان بین المللی، عراق را از طریق حمایت ها و پشتیبانی ها و همگامی و همراهی با صنایع بین المللی، در چارچوب سازمان جهانی قرار می دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا