سیاسی

حمله به نیروهای ائتلاف بین المللی و پیامدهای آن، محور گفت‌وگوی بارزانی و کامرون

رئیس اقلیم کردستان عراق و وزیر خارجه بریتانیا درباره تحولات منطقه و حمله به نیروهای ائتلاف بین المللی و پیامدهای آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا درباره تحولات منطقه و هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف بین المللی و پیامدهای آن رایزنی کردند.

به گزارش «رووداو» بارزانی و کامرون در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره آخرین تحولات و چالش های امنیتی در عراق و خاورمیانه و مذاکرات اربیل و بغداد برای حل و فصل مشکلات بین دو طرف، انتخابات و اوضاع داخلی اقلیم بحث و گفت وگو کردند.

دو طرف درباره دیدگاه های خود نسبت به تحولات امنیتی و حمله به نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق و نتایج آن، جنگ در غزه و اوضاع نگران کننده خاورمیانه تبادل نظر کردند.

رئیس اقلیم کردستان عراق و وزیر خارجه بریتانیا تاکید کردند که وخیم شدن بیش از پیش شرایط پیچیده، خطرناک است و ثبات منطقه را تهدید می کند.

بارزانی و کامرون همچنین درباره همکاری مشترک بین بریتانیا و ائتلاف بین المللی، همکاری بین عراق و اقلیم کردستان، اوضاع امنیتی و سیاستی بغداد و اربیل، خطرات داعش بر عراق و سوریه و مساله مهاجرت غیر قانونی گفت و گو کردند.

وزیر خارجه بریتانیا بر پایبندی کشورش در استمرار کمک و حمایت از عراق و اقلیم کردستان عراق و توسعه روابط تاکید کرد.

از طرفی رئیس اقلیم کردستان از حمایت های بریتانیا و مواضع آن در برابر عراق و اقلیم قدردانی کرد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا