اقتصادی

سقوط 6 پله ای عراق در سرعت اینترنت جهانی

عراق از لحاظ سرعت اینترنت در ماه ژانویه گذشته با 6 پله سقوط در میان کشورهای عربی در رتبه نهم و در میان کشورهای جهان در رتبه صد و بیست و دوم قرار گرفت.

میدل ایست نیوز:  رده بندی ماهانه سرعت اینترنت در جهان در حالی منتشر می شود که سرعت بارگیری (دانلود) مطالب و تصاویر از اینترنت در عراق به شکل اندکی بهبود یافته و بالا رفته اما سرعت بارگذاری (آپلود) کاهش یافته است و در نتیجه عراق با سقوطی شش پله ای در میان 181 کشور جهان رتبه 122 را  به خود اختصاص داد.

به گزارش سومریه نیوز،  بر اساس شاخص های جهانی سرعت اینترنت، علت کاهش رتبه یا سقوط  شش پله ای عراق در این رده بندی، کاهش سرعت بارگذاری مطالب از 34.7 مگابیت بر ثانیه به 32.6 مگابیت بر ثانیه بوده در حالی که سرعت بارگیری  از 29.3 به 29.6 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است .

این منبع نوشت در میان کشورهای عربی، عراق از لحاظ سرعت اینترنت جایگاه نهم را در اختیار دارد در حالی که امارات متحده عربی با سرعت اینترنت معادل 250 مگابیت بر ثانیه در میان کشورهای عربی رتبه نخست و در رده بندی جهانی جایگاه ششم را در اختیار دارد.

در همین حال، سرعت اینترنت در عراق برای ماه ژانویه به 32.6 مگابیت بر ثانیه رسید، در حالی که بالاترین سرعت اینترنت جهانی در سنگاپور با بیش از 277 مگابیت بر ثانیه  به ثبت رسید و کمترین سرعت نیز به کوبا با  2.4 مگابیت بر ثانیه اختصاص یافت.

منبع
سومریه نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا