اجتماعی

بازرسی مراکز آرایشی و بهداشتی پس از ثبت 140 مورد ابتلا به ایدز در استان ذی قار عراق

کمیته بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق از ثبت 140 مورد ابتلا به بیماری ایدز در استان ذی قار  و شروع بازرسی گسترده از آرایشگاه ها و  مراکز زیبایی و کلینیک ها در این استان خبر داد.

میدل ایست نیوز: ثنا الزجراوی عضو  کمیته بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق با اشاره به اینکه پیش تر تدابیر لازم در گذرگاه های مرزی عراق برای کنترل بیماری ایدز اعمال می شد اما اکنون متوقف شده است؛  به وزارت کشور عراق پیشنهاد کرد به منظور کنترل این بیماری به شکل کلی، بازرسی در ورودی های عراق را به مانند گذشته بازگرداند.

به گزارش السومریه،  براساس سازمان بهداشت جهانی، کشورهایی که شیوع ایدز در آنها کمتر از یک درصد یا به عبارتی دیگر کمتر از هزار مورد در هر 100 هزار نفر جمعیت است در زمره کشورهای کم ابتلا به ایدر به شمار می آیند و این در حالی است که در کشور عراق از میان هر 100 هزار نفر تنها شش نفر مبتلا به این بیماری هستند و به همین خاطر عراق جزو کشورهایی است که درصد شیوع  ایدز در آن بسیار کم است.

در همین رابطه احمد الخفاجی، عضو شورای استانی ذی قار تصریح کرد: طبق آمار اداره بهداشت استان ذی قار 140 مورد ابتلا به بیماری ایدز در این استان ثبت شده است و که این آمار در مقایسه با دیگر کشورهای جهان نرخ پایینی به شمار می آید.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای متشکل از ادارات ذیربط برای نظارت و  پیگیری کارگاه ها و اماکن غیرمجاز مانند سالن های آرایشی، مراکز زیبایی و حجامت و همچنین بازرسی از برخی کلینیک های پزشکی از جمله مراکز دندانپزشکی که امکان انتقال ویروس از طریق آنها وجود دارد؛ بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی تاکید کرد و از اقداماتی برای بازرسی اماکن مشکوک خبر داد.

الخفاجی افزود: استان ذی قار یک پویش تبلیغاتی و رسانه ای راه اندازی خواهد کرد تا طی آن بتواند خطر ابتلا به ایدز و راه های شیوع  آن و همچنین اقدامات نادرست و غیر قانونی برخی افراد، را تشریح کند و افزون بر آن افراد مبتلا را که از فشارها و برچسب های اجتماعی می ترسند؛ برای مراجعه به بیمارستان ها تشویق کند.

وی به شهروندان اطمینان داد بیماری ایدز یک نوع بیماری و یروسی و  نقص ایمنی است که با درمان قابل کنترل خواهد بود و  فرد بیمار  پس از سه ماه از تاریخ درمان دیگر خطری برای انتقال ویروس نخواهد داشت.

 

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا