سیاسی

تحولات منطقه به ویژه غزه، محور گفت‌وگوی وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل

وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون آخرین تحولات نوار غزه و سرزمین های فلسطین و راه های تقویت تلاش های انجام شده بین المللی برای صلح در افغانستان رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و نخست وزیر قطر از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بن عبدالرحمن و گوترش در این دیدار پیرامون همکاری قطر و سازمان ملل متحد، آخرین تحولات نوار غزه و سرزمین های فلسطین به ویژه اوضاع انسانی آن و راه های تقویت تلاش های انجام شده بین المللی برای صلح در افغانستان رایزنی کردند.

وزیر خارجه قطر در دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد بر حمایت کشورش از تلاش های سازمان ملل و هم پیمانان بین المللی که هدفشان دستیابی به آتش بس در نوار غزه است، تاکید کرد.

بن عبدالرحمن همچنین به مواضع حمایتگرانه قطر برای حفاظت از غیرنظامیان و تداوم ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه به نوار غزه اشاره کرد.

وی در ادامه موضع ثابت و حمایتگرانه کشورش در برابر مردم افغانستان در راستای دستیابی به خواسته هایشان برای پیشرفت و شکوفایی و حمایت کشورش از تلاش های سازمان ملل متحد برای برقراری امنیت و ثبات در افغانستان را تکرار کرد.

از طرفی دیگر دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش های مستمر قطر برای حل و فصل عادلانه و همه جانبه مساله فلسطین و رسیدن به صلح و ثبات در افغانستان قدردانی کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا