اقتصادی

وزیر حمل و نقل عراق خبر داد:
آغاز اجرای توسعه فرودگاه بغداد توسط شرکت پیمانکار

وزیر حمل و نقل عراق از اجرایی شدن قریب الوقوع توافقنامه شرکت مالی بین‌المللی، برای توسعه فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: رزاق محیبس السعداوی اعلام کرد طی روزهای آینده شاهد اجرای توافقنامه امضا شده با مؤسسه مالی بین المللی (IFC) خواهیم بود که بر بازسازی و توسعه فرودگاه بین المللی بغداد متمرکز خواهد بود و شرکت عمومی مدیریت فرودگاه ها و ناو بری هوایی نیز بزودی بازسازی هتل این فرودگاه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، السعداوی با اشاره به اینکه اهتمام و پافشاری وزارت حمل و نقل برای بازسازی و توسعه فرودگاه بغداد به خاطر آن است که این فرودگاه ویترین عراق با جهان به شمار می آید؛ تصریح کرد، این وزارتخانه در نظر دارد شرکت مالی بین المللی را به عملی کردن دیدگاه های راهبردی خود برای آماده‌ سازی فرودگاه بین المللی بغداد مطابق با برآورده کردن نیازهای جهانی دعوت کند.

وزیر حمل و نقل عراق افزود: این وزارتخانه چشم اندازی جامع برای توسعه همه فرودگاه ها و بهبود خدمات رسانی آنها دارد و توافق با مؤسسه مالی بین المللی در این چارچوب حاوی عرضه سبد سرمایه گذاری یکپارچه شامل نحوه توسعه، تامین مالی و بهره برداری فرودگاه بین المللی مطابق با استانداردهای جهانی برای فرودگاه های سراسر جهان خواهد بود و هدف از امضای این توافقنامه، افزایش کارایی فرودگاه، امکانات و عوامل ایمنی آن است.

پیش از این عراق با مؤسسه مالی بین المللی وابسته به بانک جهانی قراردادی برای تأمین مالی توسعه فرودگاه بغداد امضا کرده بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا