سیاسی

کنعانی:
از تلاش برای خروج نیروهای امریکایی از عراق حمایت می کنیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: حضور نیروهای خارجی در عراق را کمک کننده به تامین امنیت عراق نمی‌دانیم و اساسا با حضور نیروهای بیگانه در منطقه مخالف هستیم.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص تقویت روابط و همکاری‌های امنیتی میان ایران و عراق بیان کرد: روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خودش قرار دارد و در زمینه‌های مختلف همکاری‌های گسترده‌ای را با اراده رهبران دو طرف داریم. دو دولت بر توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و تقویت مناسبات امنیتی به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم و تامین امنیت مرزهای مشترک تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، وی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته گفت: توافقنامه امنیتی یکی از اقدامات و همکاری های امنیتی دو طرف است و گام های بزرگی هم در این مسیر برداشته شده و کمیته اجرایی دو طرف فعال است و در گفت‌وگوهای میان مقامات امنیتی دو کشور و به خصوص در دیدار اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با مقامات عراقی هم این موضوع مد نظر بوده است.

کنعانی ادامه داد: اجرای این توافقنامه را به نفع تامین امنیت دو کشور می‌دانیم. حضور نیروهای خارجی در عراق را کمک کننده به تامین امنیت عراق نمی‌دانیم و اساسا با حضور نیروهای بیگانه در منطقه مخالف هستیم و معتقدیم هیچ گاه در تامین امنیت منطقه موثر نبوده و بلکه مخل امنیت منطقه هستند. در این خصوص ملت و دولت عراق تصمیم می‌گیرند و مصوبه پارلمان عراق در این خصوص صراحت لازم را دارد و ما هم از تحقق خواست ملت و دولت عراق در خروج نیروهای امریکایی حمایت می‌کنیم و اطمینان داریم نیروهای امنیتی و نظامی عراق توانایی لازم جهت حفظ امنیت کشور خود را دارند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا