سیاسی

نتانیاهو:
دهه‌هاست مانع از تشکیل کشور فلسطین شده‌ام

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشکیل کشور مستقل فلسطین را یک «تهدید وجودی» خواند و تأکید کرد که دهه‌ها مانع از ایجاد کشور فلسطینی شده است.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که تل آویو کنترل کامل امنیتی بر کرانه باختری و نوار غزه را، چه با شهرک سازی دائمی و چه بدون شهرک سازی دائمی، حفظ خواهد کرد و بر این باور است که تشکیل کشور فلسطین یک تهدید وجودی برای رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «من پیشنهادی را به دولت ارائه دادم مبنی بر اینکه اسرائیل با تلاش برای تشکیل یک کشور فلسطینی به صورت یکجانبه مخالفت خواهد کرد. و این بدان معنی است که ما در امتناع از تسلیم شدن به دیکته های بین المللی متحد هستیم».

او توضیح داد که به کنست (پارلمان) قانون منطبق با تصمیم هیئت دولت برای رد «دیکته های بین المللی» که به دنبال ایجاد یک کشور فلسطینی است، ارائه کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که انتظار دارد قانون پیشنهادی مورد حمایت گسترده قرار گیرد، «و به جهان نشان خواهد داد که توافق گسترده ای در اسرائیل علیه تلاش های بین المللی برای تحمیل یک کشور فلسطینی بر ما وجود دارد.»

وی ادامه داد: «همه می‌دانند که من کسی هستم که برای دهه‌ها مانع از ایجاد کشور فلسطینی شدم که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد» و افزود که با عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر موضع وی تقویت شده است.

وی افزود: «موضع من روشن است. در هر شرایطی، چه با شهرک سازی دائمی یا بدون آن، اسرائیل کنترل کامل امنیتی را بر کل منطقه غرب اردن حفظ خواهد کرد و این البته شامل کرانه باختری و نوار غزه می شود.»

علاوه بر امریکا، کشورهای اروپایی نیز اعلام کردند که در اقدامی پیشگیرانه که راه را برای اجرای راه حل تشکیل دو کشور هموار می کند، در نظر دارند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند، اما این امر با مخالفت بالاترین سطوح سیاسی در رژیم صهیونیستی مواجه شد.

سازمان ملل متحد در سال 2012 به فلسطین وضعیت ناظر اعطا کرد و از میان 193 کشور عضو سازمان ملل متحد، 139 کشور تاکنون فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا