اجتماعیاقتصادی

عراق و سوریه یادداشت تفاهم همکاری در حوزه ارتباطات امضا کردند

عراق و سوریه برای همکاری در حوزه ارتباطات و داده‌ها و خدمات پستی یادداشت تفاهمی را امضا کردند.

میدل ایست نیوز: هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق از امضای یادداشت تفاهمی با محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و امور بازرگانی سوریه پیرامون همکاری در حوزه ارتباطات و داده ها و خدمات پستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه وزارت ارتباطات آمده است که با نظارت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، الیاسری و الخلیل یادداشت تفاهمی را امضا کردند که شامل همکاری در زمینه های ارتباطات، فناوری داده ها و مبادلات پستی بین دو کشور است.

بر اساس بیانیه مذکور، در این یادداشت تفاهم بر هماهنگی مشترک بین وزارت ارتباطات عراق و وزارت اقتصاد سوریه در راستای تشویق خدمات اتصال بین المللی و فیمابین، خدمات پستی، اجرای کابل نوری بین المللی و هماهنگی مشترک برای کنترل محتوای دیجیتال و مقابله با حملات سایبری تاکید شده است.

در بیانیه وزارت ارتباطات عراق آمده است که دو طرف بر تشکیل کمیته فنی مشترک در راستای اجرای همکاری ها و تهیه برنامه های اجرایی ویژه آن موافقت کردند.

الیاسری ضمن تاکید بر اهمیت همکاری در زمینه ارتباطات و داده ها فیمابین اعلام کرد که این توافق‌نامه در توسعه ارائه خدمات به شهروندان دو کشور نقش بزرگی ایفا می کند.

پیش از این وزارت ارتباطات عراق از امضای قرارداد بین شرکت پست عراق و شرکت خطوط هوایی ترکیه در راستای فعال سازی بخش خدمات پستی سریع و تجارت الکترونیک خبر داد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا