خبر اولسیاسی

اذعان امریکا به سرنگونی پهپاد خود با موشک انصارالله

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد امریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» بر اثر اصابت موشکی که گروه انصارالله شلیک کرده‌اند، در سواحل یمن سقوط کرد.

میدل ایست نیوز: پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد امریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» بر اثر اصابت موشکی که گروه انصارالله شلیک کرده‌اند، در سواحل یمن سقوط کرد.

این دومین بار طی ماه‌های اخیر است که پهپاد «ام‌کیو-۹ ریپر» ارتش امریکا در سواحل یمن سقوط می‌کند. مقامات امریکایی اواخر سال گذشته میلادی تایید کرده بودند که انصارالله یک فروند از این پهپاد را که هم می‌تواند برای جاسوسی و هم برای حمله مورد استفاده قرار بگیرد، سرنگون کرده‌اند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، به خبرنگاران گفت: «یک فروند ام‌کیو-۹ ریپر روز دوشنبه در سواحل مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن، در دریای سرخ سرنگون شد یا سقوط کرد.»

وی افزود: «شواهد مقدماتی حاکی از آن است که این پهپاد با موشک زمین به هوای حوثی‌ها سرنگون شده است.»

انصارالله پیش از این سرنگون کردن این پهپاد را اعلام کرده بود.

ساعاتی قبل از این، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرده بود که هواپیماها و کشتی‌های جنگی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی از ساعت ۸ عصر دوشنبه تا ساعت ۱۲:۳۰ صبح روز بعد، ۱۰ پهپاد تهاجمی انصارالله را در دریای سرخ و خلیج عدن سرنگون کردند.

وزارت دفاع فرانسه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور دو پهپاد انصارالله را در طول شب بر فراز دریای سرخ منهدم کرده است، اما مشخص نیست که آمار سنتکام این دو پهپاد را نیز شامل می‌شود یا نه.

سنتکام همچنین گفت که یک ناوشکن امریکایی بامداد سه‌شنبه یک فروند موشک کروز ضد کشتی انصارالله را که به سمت این ناوشکن شلیک شده بود سرنگون کرد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا