اقتصادی

طرح قطر و بحرین برای احداث پل 40کیلومتری بین دو کشور

کمیته پیگیری قطر و بحرین از تشکیل مجدد هیات مدیره اجرای پروژه احداث پل مشترک میان دو کشور به طول 40 کیلومتر خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیته پیگیری مسائل فیما بین قطر و بحرین با برگزاری نشستی از تشکیل مجدد هیات مدیره پل قطر – بحرین و  اتخاذ اقدامات لازم برای اجرای این طرح بلندپروازانه خبر داد.

دو کشور  از سال 2009 برای احداث این پل به طول 40 کیلومتر که جزیره بحرین را به شبه جزیره قطر متصل می کند؛ برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش الشرق الاوسط، بحرین در تاریخ هفدهم نوامبر پس از نشست سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در شهر منامه، از آمادگی دو کشور برای آغاز طرح پل قطر – بحرین خبر داد.

در همین ارتباط، کمیته پیگیری قطر بحرین روز گذشته در چهارمین نشست خود در منامه پایتخت بحرین به ریاست احمد الحمادی دبیر کل وزارت خارجه قطر و  عبدالله بن احمد آل خلیفه مشاور سیاسی وزارت خارجه بحرین، موضوعات مربوط به دستور کار  این طرح را بررسی و درباره اتخاذ اقدامات لازم برای اجرای این طرح، مطابق با دیدگاه های رهبران دو کشور مبنی بر رشد و شکوفایی دو کشور و همچنین برآورده کردن خواسته های دو ملت توافق کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری قطر، فعالیت های این کمیته در ادامه نشست های قبلی و در راستای اجرای بیانیه های صادر و مطابق با خواست مقامات دو کشور در جهت تحقق منافع و خواست ملت های آنها خواهد بود.

منبع
الشرق الاوسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا