سیاسی

واکنش ایران به وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط امریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام امریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای توقف نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام امریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای توقف نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، کنعانی گفت اقدام امریکا در ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل مشتمل بر الزام رژیم صهیونیستی به پایان جنگ علیه غزه و کشتار شهروندان فلسطینی، بار دیگر بر جهانیان ثابت کرد که امریکا نه تنها بخشی از راه حل بحران و فاجعه انسانی در غزه نیست، بلکه خود مهمترین عامل تداوم بحران و زمینه ساز گسترش آن در سطح منطقه است.

وی افزود: مواضع و اقدامات نسنجیده امریکا در شورای امنیت و استفاده افراطی از حق وتو، نه فقط صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را با چالش جدی مواجه کرده، بلکه هدف اصلی تشکیل سازمان ملل متحد و شورای امنيت را که همانا حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، خدشه دار کرده و اعتماد دولت‌ها و ملت ها به نقش سازمان ملل در محافظت از صلح و امنیت جهانی را تضعیف کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عنوان کرد: اقدام امریکا در ۳ بار وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنيت به منظور پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه، تایید واضحی بر ارزیابی دقیق ایران از ابتدای بحران جاری در غزه است که امریکا صحنه گردان اصلی این جنگ و مانع پایان نسل‌کشی و کشتار کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری است.

کنعانی تاکید کرد: ضروری است جامعه جهانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ممانعت از نسل‌کشی آنان از پا ننشسته و مانع اقدامات یکجانبه امریکا در گروگان گرفتن شورای امنیت سازمان ملل و به مخاطره افتادن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شوند.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در شبکه اجتماعی x نوشت: تکرار وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط دولت امریکا را باید «فاجعه دیپلماسی قرن» نامید.

امیرعبداللهیان افزود: این وتوی مکرر به روشنی مسئولیت بین‌المللی تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و جنایات جنگی در کرانه باختری فلسطین را متوجه کاخ سفید می‌کند. جهان باید امریکا را پاسخگو کند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا