سیاسی

تاکید مصر و عربستان بر مخالفت با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

وزرای خارجه عربستان و مصر بر مخالفت قاطع خود با هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و تلاش‌ها برای کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: سامح شکری وزیر خارجه مصر و فیصل بن فرحان همتای عربستانی وی، بر مخالفت قاطع خود با هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و تلاش ها برای کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کردند.

به گزارش «الشرق الاوسط» وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که شکری و بن فرحان در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 20 دیدار و تحولات جنگ رژیم صهیونیستی در غره را بررسی کردند.

وزیر خارجه مصر ضمن اشاره به مسئولیت های قانونی و انسان دوستانه که طرف های بین المللی در قبال توقف جنگ در نوار غزه و دستیابی فوری به آتش بس متحمل می شوند، درباره اقدامات لازم در چارچوب گروه های عربی و اقدامات چند جانبه برای کاهش بحران غزه گفت وگو کرد.

شکری همچنین تکرار ناتوانی شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش بس غزه را محکوم کرد و گفت که عدم تصویب قطعنامه، سوالاتی را درباره فایده و اعتبار اصول و سازوکارهای این سازمان بین المللی مطرح می کند.

علاوه بر این دو طرف درباره تنش های روزافزون منطقه از جمله تهدید امنیت دریانوردی در دریای سرخ رایزنی کردند.

وزرای خارجه عربستان و مصر بر ادامه ارتباطات با طرف های مختلف در راستای آرام کردن درگیری های منطقه و هماهنگی برای کاهش بحران غزه و از بین بردن پیامدهای آن تاکید کردند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا