سیاسی

انهدام یک شبکه قاچاق مهاجر کرد عراقی در کانال مانش

سازمان پلیس اتحادیه اروپا اعلام کرد که این سازمان یکی از بزرگترین شبکه های قاچاق مهاجران را در کانال مانش منهدم کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یورو پل) اعلام کرد که این سازمان یکی از بزرگترین شبکه های قاچاق مهاجران را در کانال مانش منهدم کرد و 19 نفر از جمله رهبر این شبکه و چهار هماهنگ کننده اصلی را در عملیاتی گسترده با همکاری پلیس کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک در آلمان، دستگیر کرد.

به گزارش کردپرس، یورو پل ضمن اشاره به اینکه تحقیقات در این خصوص بر روی یک شبکه کُرد عراقی مظنون به قاچاق مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه و شرق آفریقا از فرانسه به انگلیس با استفاده از قایق‌های بادی بی‌کیفیت متمرکز شده بود، افزود: مظنونان در این تحقیقات که در پایان سال 2022 آغاز شده است، گفتند که روند خرید، ذخیره و حمل قایق های لاستیکی را سازماندهی کرده و بعدها از آنها برای قاچاق مهاجران از سواحل نزدیک شهر کاله فرانسه به انگلیس استفاده کردند.

یوروپل افزود: این قایق‌ها ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر را داشتند، اما قاچاقچیان ۵۰ مهاجر را بر آنها سوار کرده و از هر نفر یک هزار تا سه هزار یورو دریافت می‌کردند.

گفتنی است در اوایل ماه جاری میلادی، پلیس مرزی و گارد ساحلی اتحادیه اروپا، (فرونتکس) اعلام کرد که مهاجرت غیرقانونی از غرب آفریقا به کشورهای این اتحادیه در ژانویه بیش از ده برابر افزایش یافته است.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا