سیاسی

حملات اشغالگران، قحطی و بیماری‌ها واگیردار مثلث مرگ برای مردم غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی مردم نوار غزه را در مثلث مرگی قرار داده که اضلاع آن حملات اشغالگران صهیونیست، قحطی و بیماری‌ها واگیردار است.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی مردم نوار غزه را در مثلث مرگی قرار داده که اضلاع آن حملات اشغالگران صهیونیست، قحطی و بیماری‌ها واگیردار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه فلسطینی امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: 500 هزار شهروند فلسطینی ساکن شمال نوار غزه از قحطی رنج می‌برند که در سکوت در حال گرفتن جان آنهاست.

در ادامه این بیانیه به 350 هزار بیمار مزمن، 60 هزار زن حامله و حدود 700 هزار کودک نوار غزه اشاره شده که در معرض عوارض خطرناک ناشی از سوء تغذیه، کم آبی بدن و فقدان امکانات پزشکی قرار دارند.

از 140 روز گذشته نوار غزه در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد که از پشتیبانی امریکا و کشورهای اروپایی برخوردار است. در این حملات زیرساخت‌های این منطقه مانند بیمارستان‌ها و منازل مسکونی مردم هدف حملات این رژیم قرار گرفته است.

بر اساس اعلام منابع فلسطینی و بین المللی نتیجه این تجاوز وحشیانه تاکنون شهادت 29540 فلسطینی و مجروحیت 69616 نفر دیگر بوده است. این حملات همچنین باعث آوارگی 85 درصد از مردم غزه شده که حدود 1.9 میلیون نفر از ساکنان این منطقه را شامل می‌شود.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا