اقتصادیخبر اول

به دلیل حملات انصار الله؛
عبور از کانال سوئز، دو سوم کاهش یافت

کنفرانس سازمان ملل برای تجارت و توسعه تاکید کرد که حرکت هفتگی کشتی ها در کانال سوئز به دلیل حملات انصار الله، بیش از دو سوم کاهش یافته است.

میدل ایست نیوز: کنفرانس سازمان ملل برای تجارت و توسعه (اونکتاد) تاکید کرد که حرکت هفتگی کشتی های باری در کانال سوئز به دلیل حملات انصار الله یمن، بیش از دو سوم کاهش یافته است.

به گزارش روسیا الیوم، اونکتاد تاکید کرد که حملات انصار الله موجب شده است، حرکت کشتی هایی در ماه ژانویه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش یابد.

در این کنفرانس اشاره شده است که عبور و مرور از زمان اوج به میزان 67 درصد کاهش یافته و عبور و مرور کلی از جمله عبور نفتکش ها و تانکرهای گاز نیز به میزان 42 درصد کاهش یافته است.

اونکتاد اشاره کرد که حملات انصار الله به کشتی ها که ارتباط میان دریای سرخ و مدیترانه را سخت کرده منجر به افزایش قیمت های کانتینرها از شانگهای به اروپا به میزان 256 درصد بین ماه های دسامبر و اواخر ژانویه شده است.

این کنفرانس نسبت به پیامدهای اقتصادی احتمالی گسترده تداوم سنگ اندازی در مسیر عبور کانتینرها که زنجیره های تامین جهانی را تهدید می کند و ممکن است منجر به تاخیر در رسیدن کانتینرها، افزایش هزینه ها و تورم شود، هشدار داد و اعلام کرد که مشتریان طی یک سال تاثیر کامل افزایش هزینه های باربری را حس خواهند کرد.

پیش از این عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفته بود که درآمد مصر از کانال سوئز به دلیل تنش ها در مرزهای این کشور، 40 الی 50 درصد کاهش یافت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا