خبر اولسیاسی

رسانه رسمی رژیم صهیونیستی خبر داد:
طرح کشورهای عربی برای ادغام حماس در جنبش آزادی‌بخش فلسطین

منابع صهیونیستی خبر دادند که کشورهای عربی در حال تدارک ابتکاری در خصوص «روز پس از جنگ غزه» هستند که شامل ادغام جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سازمان آزادیبخش فلسطین می شود.

میدل ایست نیوز: رسانه رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی اعلام کرد که دولت امریکا به تل آویو اطلاع داده است که کشورهای عربی در حال تدارک ابتکاری در خصوص «روز پس از جنگ غزه» هستند که شامل ادغام جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سازمان آزادیبخش فلسطین می شود.

به گزارش «الجزیره» این نهاد اعلام کرد که برت مک گورک، فرستاده رئیس جمهور امریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را تحت فشار قرار داده است تا موضوع «روز پس از جنگ غزه» را در دستور کار کابینه قرار دهد.

این منبع گفت که – همزمان با مذاکرات پاریس که به دنبال دستیابی به توافق برای آزادی زندانیان است – ایالات متحده در حال مذاکره با کشورهای عربی (که نام آنها را ذکر نکرد) در مورد فردای جنگ است.

تاکنون هیچ واکنشی از سوی واشنگتن یا کشورهای عربی به این خبر ابراز نشده است.

پیش از این برت مک گورک، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور امریکا در دیدار خود با مقامات تل آویو، خواستار مطرح شدن موضوع «روز پس از جنگ» در مذاکرات و گفت وگوهای وزرای کابینه رژیم صهیونیستی شد.

مک گورک هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی تصمیمی اتخاذ نکند، کشورهای عربی و ایالات متحده بدون در نظر گرفتن آن موضوع را پیش خواهند برد.

همچنین دیروز، رسانه رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که نخست وزیر سندی از اصول مربوط به سیاست «روز پس از جنگ غزه» را به کابینه امنیتی ارائه کرده است.

این رسانه گفت که «سند نتانیاهو» شامل حفظ آزادی عمل رژیم صهیونیستی برای فعالیت در کل نوار غزه بدون محدودیت زمانی و همچنین ایجاد یک منطقه حائل امنیتی میان نوار غزه و شهرک های نزدیک به آن در جنوب است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا